Wednesday, February 09, 2011

..P.E.R.F.E.C.T..


Dalam blog lama aku Rehat,Lepak dan Luah Rasa, aku pernah letak entry 'Saja-Saja Buang Masa', aku ada taip :

'Anak-anak adalah zaman lampau mu dan ibu bapa adalah masa depan mu'

Emm..termenung kejap tengok ayat ni. Betul ke? Kalau ikut logik..aku ni adalah masa lampau mak abah aku? Ye ke? Aku tenung diri sendiri, cermin diri..aku sangat positif..aku bukan masa lampau orang tua aku. Tak kan la apa-apa benda buruk yang dah berlaku atau semua benda tak elok yang jadi pada aku sebab dosa-dosa lampau mak abah aku? Isk..nehi kabi nehi. Penin kan? atau sebenarnya kata-kata ni untuk sikap dan sifat ibu bapa yang ada pada kita? Kalau benda ni..memang la ada yang kena dan hampir 80% tepat. Ye la kan..macam mana acuan, macam tu la hasilnya..betul tak?


Sekarang..1 benda yang aku cuba nak ubah dari dalam diri aku yang buat aku sakit jiwa adalah 'To be SO Perfect'. Ada pepatah omputih cakap 'Perfect Is Boring'. Aku mula kan perlahan bermula dengan anak-anak. Nak tau perangai sapa ni ? 'PERFECTO' is my ABAH.. ho ho ho. dan semua pun rimas..aku tak mahu orang RiMaS dengan aku terutama abe dan anak-anak..so..mari bertukar..

Ring the bells that still can ring
Forget your perfect offering.
There is a crack in everything,
That's how the light gets in.
~Leonard Cohen

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!