Friday, February 25, 2011

..Bila Waktu Gaji Menjelma..

Sapa yang tak tunggu 'waktu keramat' ni every monthkan? Biasanya kat sini, hari penuh 'kegembiraan' ni jatuh antara 24 - 26hb setiap bulan kecuali lah ada perayaan yang gaji terpaksa di masukkan lagi awal..Apa yang aku buat kalau dah tiba time ini ?
Memula apa lagi..terjah CIMB Clicks la. Ha masa ni menatang ni akan terhegeh-hegeh macam penagih. Ye lah..semua orang pun serbu benda ni. Mula-mula login just nak tgk 'duit' je..kalau slow terbabas-babas..Log Off je..cari time lain.
Lepas tu..Login Citibank lak. Haaa..ini lah satu-satunya kredit kad yang aku pegang lepas melupuskan yang lain2. Kredit kad ni aku dah pakai 10 tahun kot. Login sini, check la kot2 ada hutang..tapi Alhamdulillah..ni masuk bulan ke 4 aku tak lenyet kad ni..hooyeey! Sebab apa? Sebab kebanyakkan tempat dah leh tenyeh Debit Kad..lagi aku suka..yehaa..
Haa......ni lah buku yang aku isi tiap-tiap bulan kalau tiba time GaJi ni. Tapi yang ni aku biarkan kosong dulu la..tak kan nak tulis jumlah lah..aje GiLa. Ni la 'kira-kira' aku setiap bulan. Tanggung diri sendiri jek. Tu pun dpt elaun makan lagi dari Mr.Abe every week. Buku ni aku guna sejak bulan April 2008. Uiit, dh lama rupanya.

Kenapa la lawa sgt perempuan ni..adehh.. :)
Haa, ni iklan kejap. Malam ni last episode Surga Untukmu. Alaaa..takde la cewek2 cun nak pandang lagi lepas ni. Dalam mood aku yg 'swing' abis semalam dan dengan tak dapat Maggi..bila layan cite ni..leganya rasa. Ni drama berkonsep keagamaan. Penuh dengan MaGiS tentang kekuasaan Allah. Wpun agak xtreme tak logiknya ..tapi bak kata Mas Fahmi :

'Mukjimat tu wujud jika kita Yakin dengan KekuasaanNya. Magis bisa terjadi dan jangan pernah ambil remeh dengan Kekuatan DOA'. Pheww..melekat terus dlm Jiwa. Amin!

ps: tgh pujuk diri sendiri..dia pergi dulu sebab ada tugasan..kan? Sabar lah Liza.. POSITIVE pls..

4 comments:

Suriati said...

wahh same la pengiraan kitee..ehehe
tp time jumla tu lain la...rezki di bulan ini..alhamdulillah kan

Anonymous said...

Hah! tau pun. sabarla.

Liza Abd Rahim said...

ateng..sentiasa bersyukur..alhamdulillah..

cik Anonymous : ye la ye la...saabar lah ni.. :(

B.e.T said...

simpan resit tak? =))







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!