Sunday, February 06, 2011

..Jenjalan anak beranak..

Mati kutu abe takde. Petang jek, tanya anak2 nak jalan ke tak? Laju je dia org jawab 'Nak!'. Kul 5.30pm, kuar bertiga. G mana? Mana lagi..tempat paling happening and dekat di mata, dekat di hati - Alamanda, Putrajaya. Jadi lah kan...bukan nak p buat apa pun, perut dah munyik tapi malas nak masak. Tujuan aku, nak makan. Makan..makan and makan. Mula-mula terbayang cendol..lepas tu terbayang ice cream and lepas tu terbayang waffles. Slurppp. Tapi anak-anak nak makan Johnny's lak. Adeh..layankan la. Jadi ibu ni, kena ikut perut anak..kalau tak, slow jek tgk dia org makan. Tapi kalau abe ada, dia akan ikut perut aku..hak hak hak.

Lepas layan steamboat..layan banana split..
Lepas makan, terus ke Parkson. Tujuan - nak tengok kasut Scholl untuk mak and nak usha-usha wallet untuk diri sendiri. Tak banyak la pilihan kasut kat situ..so tak beli pun. Terus ke kaunter Fosill, belek2 wallet..tak berkenan. Sempat intai jam tangan..tak beli, tgk saja coz aku suka beli Online. Direct terus dari US..kawan punya kedai. Rugi ooo beli kat Malaysia..berganda2 harganya. Tak berbaloi.. ngee.tunggu barang aku sampai nanti..ahaks! Terus ke kedai Bagz apa tah..lawa-lawa wallet Elle..tapi takde full leather. Demand ek nak full leather..hee..Aku suka leather. Best bau kulitt woo..Since takde pilihan, aku decide, aku nak pakai je wallet COACH yg abe beli kan last year. Nak jual pun tak berbaloi. Aku tak pakai wallet tu sebab tak full leather..emm..tak boleh nak byk songeh dah kan? Guna duit buat benda lain..

Sempat posing dgn si singa..raya dah habis laa.. :D
Masuk Lovely Lace. Fuh heaven! Dah lama aku tak pusing mall sambil beli apa jek yang aku suka. Abe takde ni, mmg jadi raja la..kalau dia ada..kena control la..uhuk. Aku beli pewangi yang mcm colok cina tu..perasa lavender ngn Lemon Grass..dan si budak kecik ni..sibuk nak anak patung. Dia nak kura-kura muka sedey tu..isk. Merayu-rayu lak tu. Ibu layankannnn..ngeee. Terus ke Carefour. Danish nak racket baru. Nak Yonex jek lak tu..Belikan jek..semoga pandai main dan boleh wakil negara. Siap tanya, Lin Dan pakai racket apa? Mana la ibu tau...Dania pun nak gak..amik yang 2 ketul racket RM10 siap dengan bulu tangkis. Pastu beli kek gulung and roti butterscoth..terus blah balik.

Hahaha..suka banget. Dah lama tak perabih duit sendiri..
Ada rupa kembar seiras tak? :)))
Kesimpulan..aku berjaya tak guna Kredit Card untuk bulan ke 3. Yay! Tadi pakai kad gak..tapi Debit kad..ahaks! Actually aku tak suka pegang cash..reason? Nanti kuar laju macam AYOR..ho ho ho...

1 comment:

ankeljonni said...

hohoho... shopping sakan tu.... huhuhuhu







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!