Wednesday, February 02, 2011

..K.E.R.E.T.A..

Bulan March 14 2011 nanti, genap 5 tahun aku pakai kereta ni. Seusia dengan Dania Hamimi. So far, aku masih selesa dan kereta pun masih sedap tanpa bunyi2an daripada body dalam dan luar. Cuma bunyi tali kipas yang di pasang longgar sebab g service kat kedai biasa, dah pun di OK kan.

Dari mula beli, aku memang berkira-kira nak 'makeup' keta ni tapi abe tak bagi. Katanya sayang nak tebuk sana sini. Ye la..5 tahun lepas..semua main tebuk jek..so budget nak lawakan keto, aku guna 1.5K tukar rim daripda 14" ke 16" dan selebihnya..aku simpan.

Now ni..kalau tgk luaran keta..adalah sangat sedih. Banyak sangat luka. Dulu aci redah jek. Tapi lama-lama tgk, kesian lak. So tiba-tiba macam ada idea nak anto keto ni p buat 'Facial' ..OK tak? Nak tukar baru..tak mau la. Tak rajin aku nak bayar insurans baru lgi.Nak beli keto besar pun, anak baru 2 and gaji lak makin tak naik2. Kereta ni sebenarnya 'beban' tau dak. Service je biasa je RM500..kalau Major service cecah RM1.5k..tapi kan..jangan banyak ckp lah kan..semua abe yang bayar termasuk isi minyak. Ngeee..aku bayar bulanan dan insurans jek..keh keh keh. Syukurr..

Cite pasai 'makeup' tadi..aku berangan nak cat balik keta ni with sama kaler, pasang skirting,pakai leather seats and tinted hitam lagi. Kalau ada lebih RM..nak tukar RIM baru..OK tak? TAPI kan..kan kan..bulan March ni ada agenda yang nak kena guna duit lak..emm..takpe, KIV dulu angan2 ni..aku tahu..'Kenyataan bermula dengan Impian'..Dreams are possible..ada cita-cita, sure ada usahakan? So..tungguuuuuuuu..insyaAllah..Amin..





 
Sama tapi tak serupa..jgn p hi-jacked keta no plat ni lak..heee..
Kredit to ZeroHundred.com

KALAU ada rezeki lain..aku nak Mitsubishi Grandis or Peugeot 5008..yeahh..berangan SAJA!! ahaks!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!