Monday, February 28, 2011

..Hai Pagi Isnin..GooD Morning!..

Assalamualaikum..
Permulaan pagi di motivasikan oleh Motivasi Pagi Ikim.FM :


'Masalah itu bukan masalah kerana masalah itu HADIAH dari Allah SubhanaAllah.'
-fikir-fikirkan lah..

Juga topik pagi,
'Kerjaan Meluluskan kemasukan 45ribu pekerja asing dari India - wajarkah?'
Huhuhu..hamek kau. Sampai 45 ribu. Majoriti caller 100% tak bersetuju dengan berita ini. Em, entahlah kan. Ada pro and cons. Dari sudut sosial..aku rasa. benda ni memang la masalah berat negara. Yang ada ni pun tak terkawal dengan kes ragut, pecah rumah, rompak and so on..mcm mana lah yg nak masuk lagi 45 ribu ni..dari India lak tu. Bukan aku pilih bulu..tapi kita semua sedia maklum, tgk filem Tamil or Hindi sekali pun, mereka ni, memang sgt 'cekal' untuk buat apa saja. Faham? Pandai-pandai la fikir sendiri. Namun, dengan pembangunan Malaysia yg semakin pesat mcm cendewan tumbuh (hahaha..ni karangan masa sekolah daaa..), hendak ke rakyat malaysia yang MANJA ni kerja tgh2 panas buat bangunan? Jangan HARAP!!


Macam biasa, sebelum mula kerja, belek2 paper online dulu. Hari ni aku terbaca artikel ni dari Kosmo.


Teringat DSLR Eos1000D milik sendiri yang Mr.Abe hadiahkan sempena hari lahir tahun lepas. Dulu, aku yang sangat2 teruja nak punya DSLR. Tapi bila dah ada..'ahh pening!'. Aku tak mampu nak kuasai aspek-aspek 'Teknikal' yang ada pada benda ni. STRESS! hehehe. Jadi aku jadi malu nak snap pic guna DSLR ni. Pada aku, kalau quality ala-ala 'ado' jek..baik guna Compact Camera. Memang la boleh setting auto..tapi apa guna DSLR kan? So DSLR ni sepenuhnya di operate oleh Mr.Abe. Dia terra teknikal walaupu angel dia agak hancur. Hahaha. Bak kata Kid Chan :

“Generasi sekarang gemar mengambil gambar. Mereka mempunyai banyak gajet yang memudahkan mereka berjinak dengan gambar foto. Tetapi, bukan setiap orang yang mempunyai kamera boleh menjadi jurugambar, sama seperti bukan semua orang yang memiliki kuali boleh menjadi chef!”


Mungkin aku kena banyak belajar lagi. Atau kena join geng budak-budak gambar? hehehe..Takde masa lah pulak..ngeee...

4 comments:

B.e.T said...

hihihi.. kita dah jumpa treasure hunt dah.. lol..lol..lol...

Liza Abd Rahim said...

hhhaha..hidup ni pasti berjaya kaalau kita berusaha utk dapatkan yg kita nak..relevan x? hahha..
welcome..hehhee..

Suriati said...

wahh nk jadi jurufoto lak..denn minat sgt sehh..tp takde DSLR....sape la nk adiahkn erk..keke

Liza Abd Rahim said...

x jd pun jurugambar..abe pegang camera..so gambar kzai je la yg byk..sbb tu x nak pegang camera..hahahaa







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!