Wednesday, February 09, 2011

..Penat Lah!..

Bukan nak merungut..tapi nak gak menaip..Tak kira, tak kira la nak kata mengada-ngada ke apa..nak gak taip..PENAT Lah!!!! Aku tahu semua ni P.A.H.A.L.A..tapi aku manusia biasa..susahnya nak IKhLAS..kan?

Penat deh!
Ni apa yang aku cuba buat sekarang..tapi rasa mcm nak give up jek..

Macam biasa, lunch time aku balik makan .. so aku terus masukkan baju dlm mesin dan tekan menu SOAK..maka baju tu akan berendam dlm mesin selama 3 jam dan lepas mesin tu akan basuh dlm sejam. Bila aku balik kerja pukul 6pm..terus boleh sidai. Setengah aku sidai..setengah lagi aku campak masuk dryer. Yang dah kering, aku angkat and campak ada recycliner kat ruang tamu..dengan harapan, aku akan usaha lipat sebab tak nak semak mata. Dulu basuh and sidai baju ni kerja abe..now aku cuba buat sendiri. Lagipun dia balik lambat atau kadang2 basuh baju 3 kali seminggu..masak la aku nak lipat.

Petang .. lepas angkat baju, aku keluarkan bahan-bahan nak masak. Now ni solat Asar terus kat opis sebab 5.30 pm dah kena keluar amik anak-anak. Sementara nak tunggu haiwan2 yang nak di masak tu defrost, aku potong la sayur-sayur or sediakan bahan2 yang lain and masak nasi. Biasanya, dlm sejam, aku dah siap masak semua termasuk la kemaskan dapur. Dulu abe yang masak..semua org pun tahu aku ni pemalas. Aku tak kisah pun org nak kata apa. Bila abe pulak malas, kita org makan luar tiap2 malam sampai anak2 pun dah bosan. Tak tahu la sampai bila aku nak memasak ni.

Aku Bukan Cinderella..
Kul 7, semua dah ready..aku iron baju lak atau mandi dulu ..yang mana sempat la. Lepas solat Maghrib, hidang makan dan makan bersama famili. Time makan ni..kadang2 buat aku kecik hati gak. Aku tahu, selama ni abe yang masak dan aku ni sangat2 garang sebab abe tak garang. So anak-anak ni, sket-sket babah..babah masak lg sedap la..babah itu la..babah ini la..HUH! sedey laaa..dah la penat tak habis lagi. Tapi budak2 kan..tak kan nak lempang lak..hahahah. Lepas makan..kemas meja..basuh pinggang..


Beres bab makan..kemas baju anak-anak lak and lepas tu lipat baju. 9pm anak-anak dah wajib tido, so hantar dia org masuk bilik. Suh baca doa, salam and cium. Time ni, kalau aku rajin..dok lipat baju, kaalau tak..jgn harap. So far, berjaya melipat. Tak tau la esok lusa. PENAT!

Biasanya, 9.30 pm, aku dah boleh duduk mengadap PC..layan FB, blogging or uruskan Blog COACH aku. And biasanya..aku akan tunggu Next Top Model jam 10.55 pm sampai 11.45 pm..pastu masuk tido and sok kul 6.15 pagi..alaram pun berbunyi..bermula balik kisah hidup aku yang hampir sama dan aku tak tahu, berapa lama aku boleh jd RAJIN mcm ni..uhuk!!!

Oh ya..now ni aku dah lepaskan anak-anak main kat bawah..biar lah dia orang explore dunia. Tapi aku bagi syarat.. 6.50 pm, mesti dah ada kat rumah.. ;)

pst : and semakin-makin penat kalau kena OT mlm2..hahha..opsss...TeT!!!



2 comments:

Suriati said...

hi kak zaii....

mmg penatt kak zai...lgi2 penat klu xde lasung pujian @ terime kasih dr yg tersayng..tp dh tjwab kte kan..so kenela byk bersabar.demi kuarge tercinte..hehehe....

Liza Abd Rahim said...

hi atenng..
tapi kan.kalau ikhlas..byk sgt pahala kan? insyaAllah..ikhlas kan? ;)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!