Tuesday, February 15, 2011

..Bila Hati Berbicara..

Satu benda yang aku tak suka bila hati aku terdetik 'ada sesuatu yg sedang berlaku'..Tak nampak, tak jelas di mata..tak dengar di telinga..tapi bila hati ini mula mensyaki sesuatu..hampir tak penah perkara tu tak berlaku...semuanya Kenyataan dan kenyataan tu amat menyakitkan. Itu pengalaman aku..mungkin suratan..bila hati ini berbicara..di tipu mcm mana pun..Allah tunjukkan kebenarannya. Kali ni..aku nak pujuk hati aku..tak perlu berbicara jika tidak nampak kebenarannya..jika terdetik atau terasa ada yang tak kena..Istifar byk-byk..Ingat Allah..Ingat DIA..biarkan dia tentukan segala-galanya..Astarafirullah..Ya Allah, jauhkan aku dari bisikan syaitan yang sering membinasakan.

Apa ada dalam hati..realiti atau fantasi..hanya empunya diri yang memahami..
Hayati Perumpamaan ini..dari para hukama :

Kalau hati seperti air, jangan biarkan ia keruh.
Kalau hati seperti awan, jangan biarkan ia mendung.
Kalau hati seperti bulan, jangan biarkan ia gerhana.

dan renungkan juga ayat ini :

Sesungguhnya berjayalah mereka yang membersihkan jiwa dan merugilah mereka yang mengotorinya. - Asy-Syam: 9-10

Salam Maulidur Rasul buat semua umat Islam..buat apa hari ni? Aku masih di rumah..mungkin keluar kejap lagi..mungkin dok diam-diam je kat sini..mungkin sambung tidur bila telan ubat batuk nanti..banyak kemungkinan kan? Ini lah hidup...penuh dengan 'KeMuNgKiNaN' yang tak tahu apa hujungnya walaupun pangkalnya telah di laksanakan.

Ini 'HATI' aku... :)
Satu realiti yang sedang aku hadap sekarang ni ialah..terpaksa pujuk HaTi biarkan jek anak-anak nak buat huru-hara dlm rumah ni. Sebebnya aku yang jatuhkan Hukuman pada dia org, takleh main kat luar..takleh layan tv..hahahah. So bila aku bising dia org main..si Dania ckp 'Ibu cakap, tak boleh main kat luar..Dania main lah dalam rumah ni'..Adehh...sabar lah wahai Hati..Betul lah tu kan dia cakap..hak hak hak.

3 comments:

ankeljonni said...

harharhar.... selamat mengemas rumah...


mesti mcm kapal karam...

Anonymous said...

wah..gelak besar nampak? takpe..kapal ni ada nakhoda yg GARANG..har har har har..
-tuan rumah yg malas login (liza abd rahim)

Suriati said...

ermm mende kte xnmpk.xdgr..tp hti ni terdetik sesuatu..aduh..rase xsenang duduk..xlena tido..n nk buat ape2 pn xkene..sy memahami..huhu...
jatuh hukuman kt diaorg ye..baguss biarkn umh jd kapl pecah yea..atg pn nk jd tarzan jgk ler...







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!