Friday, February 11, 2011

..M.e.R.a.J.u.K..

Aku rasa, ni posting bodoh yang aku taip. Tapi, aku nak gak menaip. Skrang ni rasa mood SwInG jek. Kenapa ek? Emm..aku cite ni, jangan kata aku PoYo lak..tapi..huaaaaaaa..aku sedih laa. Aku sebenarnya pening tengah fikir..Macam mana aku nak buat anak-anak berdisplin. Aku memang bengang tahap dewa lah rasanya. Semua benda RuTiN..aku terpaksa ingat2kan, terpaksa suruh-suruh. Adeh! Macam mana lah anak tak rapat dengan aku sebab aku memang dah di COP garang oleh anak-anak. Sebab kerja aku adalah ReMinD..SuRuh..MaRah..dan sampai tahap StResS..memang aku akan jadi TaRzAn..Kenapa susah sangattt..semuanya RuTiN lahh. Kecik lagi? Aku kecik-kecik dulu lagi teruk..tak betul je 'Piang!!' berbalog belakang..Aku dah lama tak RoTaN anak-anak..dan aku sentiasa berdoa supaya aku jadi Ibu Yang LeMbUt. Dalam pelajaran..budak-budak ni takde masalah..tapi DiSpLiN..pada aku lah..buat aku StResS dan rasa nak merajuk jek. Bila aku marah..semua pun asyik-asyik 'BAbAH'. Kalau Babah oustation..semua pun nak cari Babah..huaaa..patut ke aku MERAJUK dengan anak-anak sendiri?


Dania penah cakap kat aku :

'Ibu cantik macam princess...tapi Princess tak garang'

Pelik tak kalau aku kata, aku SeDiH sebab tak leh nak handle displin anak-anak..Jangan pelik sebab aku di besarkan dengan penuh DiSpLin...emmm...

Ni rutin anak-anak yang terpaksa aku ReMinD..

Bangun pagi dah Okek..6.15 - 6.30 am - tapi nak kena suruh mandi.
Danish memang lambat bersiap-siap - dah pakai baju? dah sikat rambut? songkok? dah makan?
Sebelum keluar rumah g sekolah - dah kemas depan? bilik dah kemas?
Makan - makan kat mana? boleh ke makan atas sofa? Duduk kat meja makan! dah baca doa?
Balik sekolah - dah letak baju dalam baldi? Ada homework? Susun buku!
Kalau g main - kena balik kul bape? dah simpan mainan elok2?
Kalau naik kereta - Seat belt pleassee.
Isk..banyak lagi lahh..

Isk! Ke aku yang banyak PrOtOkOl ??? haiyaaaaaaa.....


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!