Saturday, April 02, 2011

..Terapi Jiwa..

Lain padang lain belalang..lain orang, lain ragam. Apa yang korang buat kalau 'jiwa kacau'? Tak kisah la kacau sebab apapun..kalau ikut landasan yang benar..Mengaji dan mengadu pada Allah adalah jalan yang sepatutnya kan? Ni cara utama..cara lain? Aku ada cara aku sendiri. Bukan style aku nak menjerit2..nak terpekik terlolong..memang dari dulu, aku paling suka 'layan diri dekat Mall or Online Shopping'. Terapi ni perlu kan RM? Alah..beli la ikut kemampuan..beli gula2 sebalang pun dah kira syok apa kan? Janji words nya 'SHoPPinG adalah Terapi JiWa'. Biasanya, kalau aku dlm keadaan stress mcm ni, aku akan start enjin kereta..g layan diri sorang kat Mall..beli je apa yang aku suka based on BUDGET yang ada. Kali ni, aku ubah sket tabiat aku ni..aku buat terapi dengan belanja abe dan anak-anak. Lagipun aku tak belikan apa-apa lagi hadiah birthday dia orang bulan 3 lepas. Konsep dia senang je..amik apa yang Danish and Dania suka and budget aku tak lebih RM200 for both of them. Untuk Abe..aku suh dia pilih GPS ikut suka..budget bawah RM1k..tapi aku tau, Abe tak kan susahkan aku..dia sure pilih yang paling OK tapi tak mahai..akekek.

Danish beli bag sekolah, penselcase, chess set..
Girl in pink ni..beli bekas air ngn buku warna jek..
Interlok? tak beli..tapi buku ni dah 'beranak2' lepas di bakar..

Lepas tu masuk MPH..beli buku lak untuk budak-budak..

Abe tengah pilih GPS..sib baik dia amik yang murah..ahahaha..
Aku? Hek hek hek..ni jek untuk diri sendiri..Isabella di Sepanyol? Nanti kita jumpa ya.. ;b
Seronokkan gembirakan orang yang kita sayang? Dari dulu..ini la peel aku..aku suka bagi barang or hadiah pada orang yang aku sayang. Tapi kan..ada 1 masalah nak belikan Abah barang..dia sangat2 cerewet..huhhuhu..

Ayat penutup 'Carry ON' dengan apa yang korang nak buat selagi tak kacau orang dan tak sakitkan hati orang lain. Go!

pst : SEMPUT seh tiba2..emmm...

2 comments:

Suriati said...

aduh..same like me la ...serabutttttttttttt............jiwa kosong..hati kosong..smua kosong..nyampahh....... ateng jiwe kaco bawk keete ronda2 keliling mane2 aje..kakaka

Liza Abd Rahim said...

jiwa tak kosong..jiwa kacau jek.benda tak patut wujud..tiba2 lak dtg..mcm hampeh. Kzai pun suka speeding kalau bawak keto kalau serabut..tp ni rasa mcm low blood ni..semput jek..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!