Monday, April 18, 2011

..Nia Mimi the Tot Tet Tot Tet..

Ha..apa 'Tot tet tot tet' tu? Itu membawa maksud..'Mulut yang tak tahu diam.' Kenapa? Sebab dia perempuan kah? Balik sekolah..lepas baca doa naik kenderaan, pakai seat belt..mulut dia akan tot tet tot tet. Kalau dia tak cite apa yang dia belajar hari ni, dia akan baca surah2 lazim yang di hafal. Agak kagum..banyak gak surah,doa dan benda2 yang dia hafal dalam umur macam ni. Ni aku compare dengan aku dulu la..bukan dengan budak2 skrang coz budak sekarang memang cepat dlm segala hal. Kalau dia tak menghafal..dia akan eja semua benda2 yang dia nampak..tgh kemaruk nak membaca. Kadang-kadang aku layan..kadang2 aku cakap 'senyap kejap boleh tak? Pening kepala ibu..ibu nak concentrate memandu ni'..and dgn selamba dia jawab 'Concentrate tu apa ibu?'..adehhh...

Hari ni, dia melangut tengok aku iron baju dan mulut memang tak diam lah. Bila Dania leh iron baju sendiri? Kenapa Dania tak leh buat sendiri? Sebab panas? Nanti Nia dah dewasa baru boleh buat? Ibu tak letak air dlm iron tu ke? Aishhhh....sabar sabar..aku pun 'iskk..p la dok kat babah tu baca buku'..dia nonong je wat tak tahu..lagi byk soalan keluar..aku wat bodoh jek..ngeee...

Malam ni..lepas bereh semua kerja..aku dok lipat baju. Apa lagi..dia pun datang. 'Nak tolong boleh?' adeh..aku biarkan je la..kelakar tgk gelagat dia sebenarnya..aku sempat snap pic curi2..dia tak suka orang amik pic dia sebenarnya...syyyy..jom tengok ni :

Mula-mula lipat suar..senang kan..
Lepas tu lipat baju..susah agaknya ..tukar posisi..lipat atas sofa lak..
Ini antara hasil dia lipat..Babah ckp 'oklah tu' ..haahhaa..
Sementara si Nia sibuk lipat baju dengan aku..Si Hakimi wat pe? Em..now aku lajakkan sket time tido dia dari kul 9 ke 9.30. Sila buat latihan or baca buku ya Encik Kimi. Result peksa makin turun and nampak makin slow lak rasanya...bukan nak suh jadi genius pun..cuma jangan cepat sangat lupa..English Danish sangat lemah...emm..what to do??

Abang kena buat latihan.. ;)
And now ni..rasa lapo sangat perut ni..emm..tak kan nak mencekik lak dah kul 11 pm ni..emm...apa nak buat? Tido? Ngee...Nite!

5 comments:

ankeljonni said...

jgn2 abgnya tgh layan fesbuk...

Liza Abd Rahim said...

abg jonni nak ke jd prend fesbuk dia? ;b

Suriati said...

hahaha....layan je kak zai..dia tny jawab je..kekek.. bebudk byk betnyp bijak pe..kekek..penat ork

B.e.T said...

amek gmbo curik ye ibu...........

Liza Abd Rahim said...

ibu ada masaalah lain nak pk..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!