Monday, April 04, 2011

..Layan diri - Main-main..

Haip! Sudah-sudah la fikirkan benda yang takde kesudahannya. Lagi fikir..lagi menyampah, lagi banyak mengata, lagi banyak dosa. Cee bawak fikirkan memori indah yang lepas-lepas. Tengah bengong fikiran apa yang bakal aku tempoh esok..tiba-tiba teringat zaman sekolah. Syoknya nak-nak time layan diri keluarkan peluh main game yang aku suka. Nostalgia je la tapi..nak ulang..dah tak terdaya.

Aku mula aktif bersukan dari kecil sebab asyik follow mak abah bersukan. Mak pemain Badminton dan Netball Negeri wakil Hospital Daerah Hilir Perak. Aku follow jejak mak main netball, aku penah main badminton..tapi tak wakil mana-mana sebab aku tak suka game yang fokus pada aku. Kalau inteam aku rela.Kemudian aku wakil sekolah Netball sampai tahap Daerah dan last sekali aku main Netball zaman sekolah adalah masa form 4. Pindah sekolah baru..dia orang tak layan budak baru da...ngeee...


Zaman paling besh. Ni team Netball SMSA. Aku wakil sekolah dari form 1 sampai form 3. Position GA.
Masa sekolah rendah Convent, aku main rounders wakil Daerah dari darjah 5 sampai darjah 6. Bila masuk sekolah menengah, beralih ke sukan Softball. Pencapaian tertinggi, wakil Daerah jek. Syok oo game ni. Satu2nya game yang membenarkan mulut celupar untuk saiko lawan.


Ni pun gambar masa kat SMS. Aku wakil bawah 18 tahun walaupun tak cecah lagi umur 18. Kira main dari form 1 sampai form 3. Position Short Stop. Duk depan runner..paling dekat risiko nak dpt lebam kat muka.

Ni sukan yang paling aku suka. H.O.K.I. Aku main sejak sekolah rendah dari darjah 5 dan darjah 6 terpilih ke pemilihan pemain negeri tapi tak terpilih. Hee..sukan yang paling banyak guna stamina. Dulu pejam mata je nak pusing 10 round padang hoki..now? Jangan harap. Hahaha. Sekolah menengah aku sampai daerah. Sukan paling besh sebab kalau ada game, campur ngn budak2 laki sekali. hahaha..motif? adaa laaa..:)

Selain mempunyai team yang mantap..COACH aku adalah hensem merangkap cikgu kesayangan aku dan juga cikgu yang selalu backup aku. Dia panggil aku 'adik' dia. Tapi dia dah kawin hokek. Memang sangat2 rapat. Ni pun pic masa kat SMSA. Position Left half.

Ada lagi game yang aku main tapi takde pic. Apa dia? Ce teka..Aku pun pemain pinpong tapi masa sekolah rendah jek. Pencapaian? Hanya lah wakil rumah Merah. hahaha. Tak minat jugak sebab game ni mcm badminton la kan. Orang dok pandang kita jek. Huhuhu..Aku gak pelari jarak jauh..pecut2 aku semput.
Now ni dah kerja..aku masih layan game. Suka sangat-sangat. Masih main netball dan kalau ada ajak main futsal ke..lari-lari ke..aku layan jek. Sukan menggembirkan hati dan perasaan kan???

3 comments:

B.e.T said...

hikhik.. sama lah.. kita pun main hockey masa sklh dulu... teringat kat team hockeyyyyy... awwwwww......

Liza Abd Rahim said...

hek hek hek..and now..kalau suh main hoki..compem kojol..dah x larat..:)

Suriati said...

wahh....aktif rupenyee... lepss ni nk joinn je mane2 sukan klu ade org ajak..sbb denn ni xpandai la kak zai..susah woo org nk hajakk..kekee







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!