Saturday, April 09, 2011

..Apa Yang Aku Mahu (?)..

Pening kepala otak aku! Sorry la beb..kalau lately enrty aku ni boleh di kategorikan sebagai entry 'MeRoYaN' atau ada yang nak kata..'Biasa lah tu..orang lain pun ada masalah gak'..argghh tak kira..

Apa yang aku nak ni? Ya Allah..ingat lepas di beri pilihan, hidup makin senang..tapi rupanya makin menyakitkan hati dan perasaan. Apa yang aku mahu? Aku nak..orang yang bercakap dengan aku..cakap elok2 dan tak bagi aku note E kalau bercakap..hahhaa..apa kena mengena? Takde kena mengena..saja nak merepek..aku ni paling senang hangin kalau orang tinggi suara dengan aku..atau aku tak boleh nak beri pendapat or kalau aku beri pendapat, kata aku asyik nak pertikaikan. Grrr..


Apa pilihan yang aku ada ?
Ok ..dah lari tajuk. Penin..penin..penin. Isnin ni aku kena beritahu 'Apa yang aku mahu' dan 'Kenapa aku tak mahu?'. Aku pun tak tahu apa yang aku mahu. Aku selesa je dengan apa yang aku ada sekarang..tapi bila keselesaan ini di salah ertikan..aku cuba di heret keluar supaya tak berada di tempat selesa. Apa yang aku boleh buat sebenarnya? Aku seorang juruprogram dan dah 10 tahun aku duduk di kerusi ini. Now kewujudan aku tak di rasai..maka aku di minta undur diri dan menjadi sesuatu yang aku tak gemari. Masalahnya fikirkan apa yang aku mahu ni..silap langkah..salah percaturan..silap-silap aku lari dari mulut singa..masuk pulak mulut naga. Ya Allah...tunjukkan lah aku arah..atau terima saja apa yang di tentukan?

Kalau ikut hati ni sebenarnya..aku nak resign and duduk rumah sambil buat bisnes. Itu yang aku mahu. Aku dah tak betah nak dok opis. YES! Itu yang aku mahu. Tinggalkan opis dan tinggalkan semuanyaa..tapi pilihan ni mungkin tak sesenang kata-kata untuk realisasikan. Banyakkkkkkk benda kena fikir. Pilihan kedua..aku nak tinggalkan kerusi Programmer. Yap..yang ni dah lama aku minta..tapi aku takde peluang lain kerana post aku 'PROGRAMMER' . Kalau aku tak mahu jadi Programmer..apa yang aku mahu? Ini yang buat aku peninngg..help me!

1 comment:

Suriati said...

buat pilihan yg tepat... klu rase mmg dh xboleh ngamm ngan keje skrg... baik kluar..mungkin ade yg lebih baik dri skrg...cube la..heheh..tp kekdg ape yg kite rse xsuke ni , sbnrnye adalh y terbaik tuk kite..tui x??ape pon kesabaran tu perlu beserta ngan usaha n yakin dgn keputusn y di buat..hehe..memandai je..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!