Friday, April 22, 2011

..Guruh berdentum tanda nak hujan (?)..

Title Entry takde kena mengena dgn cerita .. saja je buat title macam tu. GIMIK! Tah apa-apa kan. Ohooii..hari ni, sekali lagi dalam minggu ni, dah 3 hari aku ON/OFF kerja. EL..MC..EL..apakah? Teruk sangat ke sakitnya? Nampaknya, sakit MeNtaL adalah lagi susah nak tanggung dari sakit badan kan? Mental? Gila kah? Uhuk! idak..idak..aku waras. Cuma tu lah..takpe la..biarlah aku tanggung sendiri..aceh! Aku tahu kekuatan dalaman dan tambahkan sikit lagi keImAnAn..InsyaAllah,semua akan OK.

Butter Prawn @ Red Wok Bangi
Tapikan, dalam aku dok 'weng' ni..selera makan aku makin menjadi-jadi lak. Malam tadi, Abe bawak aku p Red Wok Bangi bila aku cakap nak makan 'Butter prawn and Tomyam Bangkok'. Kopak laki aku dapat isteri macam ni kan..huhuhu. Biasanya, makan kat sini memang licin la walaupun odet banyak jenis lauk. Balik dari makan, settlekan semua kerja umah dan dalam kesemputan, aku siapkan report QE. Kul 12.30 am, report siap..email to all auditors sebab one of them kena present and tutup laptop terus tido. (Aku tak tau la all auditors ni dapat ke tak report tu..Membisu je semua).Dalam kepala dah decide tak ke opis sebab aku nak rehat. Aku betul-betul nak pastikan treatment dan ubat yang aku amik ni boleh legakan aku. Kalau aku p Opis gak..aku tau, aku akan makin sesak. Aku kena layan dan kawal diri sendiri selain daripada makan ubat. Tak boleh lama-lama mcm ni. Just let go! OPss..smlm dalam kul 5.10pm, tiba-tiba opis gegak gempita dgn satu suara..ho ho ho..terkejut and terkedu aku dan roomate. Takutt lah..huhuhu..

Lunch kat Selera 60an Cafe UPten
Pagi tadi, lepas siapkan anak-anak, aku minta tolong Mr Abe hantar dia orang p sekolah. Aku? Aku nak rehat dan pastikan aku OK zahir dan batin next week ke opis. Banyak benda nak kena buat walaupun aku di umpamakan tak buat apa-apa. Masih simpan dalam hati? Tak..cuma peringatan dan pengajaran pada diri sendiri. Lunch ari ni dalam kul 3.20 pm. Aku p lepak kat foodcourt sorang2 makan nasi ngn ikan bakar. Aku ni jenis tak kisah makan sorang, lepak sorang, jalan sorang..boley aje. Lately tekak asyik nak yang pedas2 aje..nikmatnyaa rasa. Tadi sambil makan..sambil berSMS .. hehhee..siapa? Ada laa.. ;) (poyo!)

Semalam, sekali lagi..kuar lagi dialog ni dari mulut aku pada Mr. Abe :

'Abang..bawak Za keluar dari sini..carilah kerja jauh-jauh supaya Za ada alasan nak resign..Za dah tak nak g Opis lagi..tak nak kerja dah'.

Dia jawab :

'Jom la..Klang tu jauh la tu..jimat RM500-600 duit minyak abang sebulan'

Ces! Klang jek? Tak membina betul..kalau Klang jek..lain tahun Za resign..hahhahaa..Aku dah bosan laaa!!!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!