Tuesday, April 12, 2011

..Aku Anak 'ANTU'..

Penah dengar istilah ni? 'Kau tu bukan anak menantu..tapi anak antu'. Hahaha. Now ni mak mentua aku ada kat umah..tapi abah tak ikut. Tu la kan..kadang2 aku ni bukan tak fikir..aku fikir gak.betul ke aku ni anak antu? 4/8 ni genap 10 tahun aku kawin..nak tahu? Aku tak penah memasak kat umah mentua..jarang-jarang tido kat umah mentua..dan aku sangat jarangggggggggg bercakap.


Emm..alaaa..aku bukan saja pun. Kalau dengan mak sendiri pun..aku balik umah..kerja aku, makan tido..makan tido..sebab tu bila p umah mentua..aku dah tak tahu nak buat apa. Mentua aku terra masak lauk pauk kampung dan abah mentua aku sangat cerewet bab makan2 ni. Kadang2 mak masak dah ok dah..abah dengan selamba jek sound 'tawaq'..mak pun bangun la tambah garam..huhuhu. Aku penah buat air oren masa raya...abah minum and cakap 'tawaq ni liza'.. hohoho. Aku ni anak nurse..mak dah ajar..kurang gula..kurang garam and pada aku, dah cukup rasa dah oren tu.Aku pun p la dapur tambah air gula.

Bab talk-talk ni pun aku agak gagal. Ngn mak sendiri pun aku kureng bercakap..mcm tak caya kan? ini lah hakikatnya..aku ni bukan lah talkative pun. Kalau mak buka mulut..baru aku buka mulut..so bila dengan mentua..lagi la aku carca merba tak tau nak cakap apa. Pelik or tah apa2 ek aku ni? Emm...teruk sangat ke kalau tak reti sembang ni ek?

Kenapa jarang tido umah mentua? Emm..dulu masa mak abah aku dok Alor Setar..memang compem la balik Manjoi and tido 2-3 malam..tapi now mak abah aku dah ada kat Ipoh..dan biasa kalau balik ipoh..teruss zoomm ke Jelapang. Kenapa ek? Pada aku la..kalau balik Jelapang..abe bebas lepas nak buat umah mak aku macam umah dia sendiri..mkn pun mak aku selalu tanya dia nak makan apa..tv pun dia leh control dan kalau dia nak kuar...dia kuar jek. Kaalau balik Manjoi..huhuu. Aku yang tak reti masak...tak reti sembang...hampir2 mati kutu..sian aku kan? Tapi kalau Hari Raya, sistem gilir2 ni masih ada...;)

Ke aku memang anak antu ek? Hohohoho....


2 comments:

ankeljonni said...

hhuhuhu... best ah pak mertua....

Liza Abd Rahim said...

ohh abg jonni..kekuasaan lelaki juga yang di kau nampak ya..haip! zaman ni dah x relevan la suami tunjuk veto.. ;b







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!