Thursday, April 14, 2011

..S.e.M.p.U.T..

Sedut - masuk ikut hidung dan stuck kat dada sebelum ke jantung - slow sangat nak cecah organ tu rasanya.
Lepas - dari jantung..naik ke trachea terpaksa tarik panjang-panjang and sampai ke hidung..waaa..seksanya tak boleh lepas. Masa lepas ni, dada berdebar-debar.
Kalau menguap..memang takde udara masuk via idung and stuck kat tekak...mmg tak puas nak menguap walaupun nak nganga luas-luas.

Uhuk. Apa yang aku dok cite ni? Cedih laa..ini la masalah aku sejak aku lahirkan Dania dan nampaknya makin teruk ni. Aku takleh bernafas secara selesa and proper. Lepas jumpa semua pakar..aku OK katanya. Cuma doktor kata sebab tekanan darah dan plalet darah merah aku rendah..tu la sebabnya aku semput. Kalau dalam keadaan mcm ni..jantung aku akan berdebar dan aku macam melayang-layang. Ni kata doktor sebab jantung tak dpt pam darah aku yg rendah dan kurang. Ikut doktor..jangan aktif sangat sebab bahaya takut jantung tak dapat bekerja sebab takde darah nak pam.

Macam biasa, cikGoogle jadi tempat rujukan aku.

Em..jangan aktif ? Adeh..masalahnya. Jiwa aku memang 'bersukan'. Aku seronok berpeluh, berkawan dan bergembira. Aku suka sangat main game sebab masa ni jantung aku akan bekerja keras. Rasa lapang sket dada and bernafas secara sempurna. Kadang-kadang aku memang paksa supaya aku penat and selagi aku tak rasa jantung aku laju..aku akan workout sampai rasa besh gila kat jantung..

Aku bukan Asma ya. Tapi kalau aku stress..lagi la masalah Besar aku nak bernafas. Semppiiitt je dada. Emm..macam mana ek? Apa aku nak buat ek? Aku ni memang berpenyakit ke? ho ho ho..nauzubillah..

3 comments:

B.e.T said...

ayok.. apesal semput?

ankeljonni said...

mmmmm....kene korbankan xtvt sukan....

Liza Abd Rahim said...

Bet..awat? ontah la..sbb darah rendah la kot..

Abg jonni..oh tidak..berhenti sukan spt mengakhiri riwayat rambut panjang mu.. :))







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!