Sunday, April 03, 2011

..Apa sebenarnya Jelita (?)..

Emm..semalam aku beli Novel Isabella and hari ni aku gigih membaca. Berat seh novel ni walaupun ringan je bukunya..akkeke. Abe dah abis baca semalam. Dia memang macam tu, aku beli..dia habis baca dulu. Lepas baca, dia tanya aku 'Za boleh baca ke novel macam ni?' hammbooiii..PeNgUtUkAn secara Terang Neh! Aku dengan eksyen jawab 'Awat? Ingat Za bodoh sangat ke?' pastu dia gelakkan aku. Hahahhaa..dan tadi aku baca..memang pun berat. Bila aku cakap kat dia 'Confius la ..apa yang dia orang pertikaikan kan ni?' dengan selamba badak dia cakap 'See..I told you..tak leh baca nye'..hahaahaampeh. Takpe takpe..akan ku usaha sampai ke akhirnya. Uweekkkk...

Isabella di gambar sebagai wanita tercantik di  Sepanyol. Anak kepada Paderi Peter Ketua Paderi ( ada org betulakan daa) yang Allah bukakan pintunya hatinya untuk memeluk agama Islam. Di gambarkan mempunyai kulit kemerahan. Emm..aku google la pic Isabella..ini hasilnya :

Isabella
Cantik and jelita kah? Mungkin potret ni tak mengambarkan wajah sebenar Isabella kan? Teringat juga pada Monalisa. Wanita Italy yang di katakan mempunyai wajah wanita sempurna hingga potretnya menjadi potret teragung.Cee tengok Monalisa lak.

Mona Lisa

Ini wajah tipical wanita Italy. Berbibir menipis, hidung kecil, dahi luas dan ruang di antara hidung dan mulut agak sempit. Ni dari pengamatan aku masa dekat Italy ari tulah. Tapi dia orang memang lawa banding wanita Perancis. Wanita Belanda pun lawa. Nanti aku tengok wanita Sepanyol lak ek.. akekeke.

Liza dan Mona Lisa..sapa lawa ? ;b
Aku buat lawak dengan Abe..'Kalau Za di lahirkan pada Zaman Di orang..mesti Za di iktiraf wanita jelita gak kan? Hahahaha'...apa lagi..kena gelak je la dengan Mr.Abe..Ye la..ye la..Za tak lawa..uweekk..

4 comments:

Tangguh said...

I like it friend..

ankeljonni said...

kan best kalu ada gelfren org itali....


hmmmmm.....

Liza Abd Rahim said...

hi Tangguh..tq..will visit your blog later..thanks ya.

Abg Jonni..awat x kim ari tu..;b

Suriati said...

huuhuhu.....baggi sy la kak zai, idakla lawa sgt ..smpai agung gitu skali..heehehe..lawa lg siti..opss cute...ptutla abg joni xkawen2..kekke







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!