Friday, August 19, 2011

..Tunduk ke Bumi, Dongak Ke Langit..

Yehuuu..Okek. Dah balik update blog selepas hampir semua bebarang dalam CutThePrize (entry b4 this) aku terjual. Tinggal bag Cole Haan and one Coach Wallet tu jek. Syukurrrr Alhamdulillah. Okek..aku memang tak dapat 0.3 hari mcm orang-orang 'api' dapat..tapi aku ada rezeki lain. Cuma tengah fikir lebih sket untuk jual that Cole Haan. Maybe sebab dia tak leather tapi rege boleh tahan. Actually, bag tu sangat cantik. Finishing dia sungguh superb. Since aku beli barang secara pukal..maka bag itu ada dua dalam tangan. Silap-silap, aku rembat 1. Hek hek hek. Ye lah kan..memang lawa pun. Ramai tanya stock baru. Hu hu hu..nnt-nanti ya. Kalau aku amik stock now pun, lom tentu leh pakai raya..pos laju pun dah bagi Notis..post on 22nd August onwords..korang tak akan dapat barang sebelum raya. Mahu? Tak mahu kan? Ada gak ladies boss call aku tanya handbag terutama yang leather..emm..nanti lah saya fikirkan ya. Kadang-kdang nak jual kat kawan-kawan lagi payah. Bargain membargain..adeh. Aku pun tak tahu aku bisnes nak untung ka..atau nak tolong kawan-kawan ...ngeee. Apapun..alhamdulillah.

katanya dia - 'Bumi ni luas Zai..rezeki ada kat mana-mana '
Tadi aku duduk bersembang dengan seorang kawan..dah lama kawan dan pernah jadi boss aku pun. Siapa? Rahsia..kah kah kah. Poyosss saja. Alah..kalau ikut sejarah, dia pun pernah tak puas hati dengan kerja aku..dan aku pun penah bising pasai dia. Anyway, bukan sembang mengumpat..cuma minta pendapat pasai kemelut kerja aku. But dont worry...aku tak lah meletup and cerita semua2 benda..just tanya, kemana patut aku pergi KALAU aku dah betah lagi duduk dalam unit aku ni. Kalau nak tahu, dia ada lah orang ke tiga yang berpangkat bos yang aku sembang..kenapa dia boleh cakap elok-elok mcm bos yang lain..kenapa yang seorang ni asyik nak meletup jek bila berbincang dengan aku. Aku pun bukan lah rude sangat..mungkin sebab kami 1 jantina. Hati aku dah ada decision..tapi otak aku lak tak berani nak laksanakan. Apa kes? walau apapun decision aku nanti..semua ada lah kerana..aku dah terlalu lama di tempat yang sama..aku nak beralih angin. Itu saja. Ada orang kata, aku ni jenis nak menang saja..TAK. Aku bukan jenis macam tu..tp maybe cara aku lain..

Dah 19 Ramadhan? Em, sedih lah. Persiapan raya pun ala kadar jek. Setakat ni, memang sepasang tu je lah baju raya aku beli. Terasa mcm banyaknyaaa benda nak kena fikir..and takut sangat tersilap langkah. Horror lah hidup ni kan? Atau aku yang cerewet? Takpe..jom kita fikir pasai cuti. Cuti raya seminggu..lepas seminggu, aku cuti lagi seminggu..Ha Ha Ha..heaven! Lepas tu, tunggu cuti bulan November..cuti lagi 10 hari..hah? Tak seronok ke hidup ni? Memang seronokkk selagi aku tak jejak opis..aku HappY.

Takde renungan kali ni..sebab aku pun nak kena renung diiri sendiri dulu...

Bai




No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!