Saturday, August 13, 2011

..I am nothing to say something ..

Assalamualaikum dan salam 13 Ramadhan. Wah! dah 13 hari kan kita semua berpuasa dan alhamdulillah, aku belum lagi 'raya' tapi mungkin 'anak bulan' aku bakal menjelma tak berapa lama lagi..maka angin sepoi-sepoi bahasa aku dah mula bertiup, di landa pulak ombak badai dalam seminggu ni, memang lah hampir cetuskan Tsunami. Sapa-sapa yang terkena tempias taufan aku, maaf zahir batin ya..Tapi, aku bukan lah jenis lepaskan angin badai kat orang kecuali yang rapat dgn aku..ini lah aku - nak marah,nak bercerita atau nak merajuk mengada-ngada, semua pada orang yang dekat dgn hati aku.

Hidung anda di depan..jika ingin memegangnya..just touch it..Tak perlu pusingkan tangan ke belakang ke kepala dan cuba capai hidung anda dr arah yang berbeza. Menyusahkan!
Orang mungkin kata aku over - mcm aku jek ada masalah. Em..memang aku over. Over sampai semalam, 1 hari aku tak boleh bernafas dengan baik. Sesak dada, tersekat jiwa..hampir tewas dgn apa yang berlaku. Semalam pun berbuka aku tak makan banyak. Jiwa aku kacau. Aku tak sangka benda ni boleh jadi. Tak terfikir ... tak terduga. Orang mungkin kata, ada miss communication atau miss understanding. Tapi pada aku..semua ini adalah communication breakdown. Nak sampai satu maksud, tapi tak direct. Ini jalan selamat untuk manipulasi keadaan. Dan aku pula, bukan jenis orang yang suka reka-reka cerita. Sayangnya, tiada bukti untuk aku kemukakan. Semalam, ketika aku hampir hanyut di bawa perasaan..terbisik dek hati
'Allah kan ada..Dia tahu apa yang berlaku antara aku dan dia, kenapa nak sakitkan diri dengan apa yang dah terjadi'. Astarafirullah..terus terbangun dari kekacauan jiwa. Aku belajar dan aku kena pegang kata-kata ini: kata-kata yang mungkin juga prinsip hidupnya:

'Sometimes, you got to be selfish to get what u want' - So, apapun tak mustahil kan?

Aku faham..masing2 ada task untuk di selesaikan..task as orang tertinggi dan task sebagai kuli. Aku hormat setiap keputusan yang di buat. Mungkin betul aku tak perform or aku tak menonjol or aku mungkin tak involve in coding for both systems (aku involve sebenarnya wpun tak byk). BUT tuduhan aku tak buat apa-apa adalah satu tuduhan yang menusuk akal dan jiwa. Memang aku pilih untuk tak menonjol..sebab aku dah tak tahu menonjol dan tertonjol-tonjol itu untuk apa. For what? Aku bukan mcm yang lain yang sedang sibuk kejar level. Aku dah takde apa-apa. Dan..dah hampir 11 tahun aku bekerja - aku memang jenis tanya direct. Aku pun tak pernah tolak apa pun kerja cuma kali ni..aku bukan tolak kerja, aku tak terima proposal dia. Tak boleh ke? Kenapa orang lain ada pilihan ..aku takde? Orang lain senang keluar masuk..senang dapat itu ini ..kenapa sampai part aku..aku di jadikan mcm ni? Sebab aku jenis tak pandai kipas bos? Itu bukan aku..Sorry!

Ada orang tanya - 'blog ini tak di bacanya? ' - baca lah..aku tak kisah.

atau mungkin ada orang akan kata : Aku tak berubah-ubah. Aku nak jwab : Aku nak berubah dan dah berubah..sebab dulu aku adalah 'Yes Bos..baik bos'. Berubah lah ni kan? Har har har..

Renungan :
“Sesungguhnya sesudah kesulitan ada kemudahan”
(QS. Al-Insyirah : 6)


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!