Wednesday, August 03, 2011

..Berbuka apa hari ini?..

Saja gatai nak update blog. Semua dah ready..masak apa hari ni? Eh salah..makan apa hari ni? Dari hari 1st Puasa, kat umah ni, lauk campur-campur..untuk aku dan Abe - beli kat Selera 60 an. Memang selera aku lah kan..tekak orang utara. Abe? Kasi je sambal tumis..laju lah dia..hak hak hak. Untuk anak-anak, aku cuba masak..tak susah pun, sardin, telur dan hari ni, buatkan dia orang ayam masak kicap campur carrot. Dia orang pun tak minta yang mengarut-ngarut. Kalau nak sardin hari-hari lagi bagus..TaPi, Sardin cap ayam adalah mahal siot!


Teringin sangat Gulai Ikan Masin. Aishh..nak buat tak reti..kalau buat pun, lom tentu jadi. Kalau kat utara, lauk ni paling glemer time kenduri arwah - masa mayat masih belum di tanam la....huhuu. Aje gila..lauk sedap..nak makan lebih-lebih, orang tengah sedih. Ngee...Takpe, nanti request kat Mak aje la..tak pun, raya nanti, balik umah auntie Babar kat Alor Setar..lazat wehh..

OK, mari ready-readykan diri untuk berbuka..alhamdulillah..sket lagi, 3 hari dah umat Islam berpuasa..semoga Ramadhan ini di berkati. Amin..

Renungan :
"Yaa Allah! Berikanlah Aku Rezki Akal Dan Kewaspadaan Dan Jauhkanlah Aku Dari Kebodohan Dan Kesesatan. Sediakanlah Bagian Untuk Ku Dari Segala Kebaikan Yang Kau Turunkan, Demi Kemurahan-Mu, Wahai Dzat Yang Maha Dermawan Dari Semua Dermawan!"

2 comments:

ankeljonni said...

ak ah... sardin cap ayam dekat rm 6 sepot... kalu tak silap aku laaa... huhuhuhu

Liza Abd Rahim said...

betul betul betull..dah la cap tu je yg boleh nak layan..jom kita buka kilang sardin abg jonni.. ;)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!