Tuesday, August 23, 2011

..Bila 'api' tak menyala..

Phewwww...terasa bulat mata dapat mengadap PC. Dari pagi sampai la time balik, tak leh nak mengadap wajah kesayangan hamba (monitor daaa) sebab ada power problem. Gila ah! TAPI...mungkin juga 1 rahmat sebab bila 'api' takde, aku ada peluang duduk berbincang dengan seorang bos tentang masalah kerja aku. Well..pada aku bukan lah masalah..mungkin 1 perkara yang aku kena selesaikan as soon as possible supaya aku boleh peroleh sedikit ketenangan. Alhamdulillah...aku mendapat harapan yang positif..but still takde jawapan. Hanya harapan dan aku berdoa semoga Allah permudahkan urusan aku yang satu ni. BULAT dan NEKAD - itu yang pasti. Apa-apa jadi lepas tu pada aku, aku kena pasrah dan redha je lah kot. Huhuhuu...

Aku tak nak BlackOut lama-lama..hidup harus di teruskan..

Bercerita pasai 'api' yang tak menyala..maka semua kerja pun terngedala. Duduk bersembang je lah dgn yang lain isu dan masalah TNB vs UNITEN. Masalah yang tak akan pernah sudah dan ketidaksamaan yang tak akan pernah selesai..dah la eksekutif tengah fight something for their salary. OMG! Kalau dapat...aku pun tumpang syukur.. hek hek hek. Eh! Ada orang kata - TNB takde api? Halluu..kami UNITEN ya..bukan TNB..lain tu tau..ejaan pun dah tak sama..ngeee..

Tapi nak sembang pun berapa lama la larat pun kan.. dengan berpuasa (alhamdulillah..aku berpuasa semula..syukurnyyaa) ..memang kering la tekak. Duduk juga bersembang dgn Anne (Anne ke? Blueekk!) tentang masalah hidup. Bukan mengumpat ya..kenang diri sendiri dengan apa-apa yang dah jd dalam hidup sepanjang bergelar manusia ni. Hidup ni tak senang kan? Huhuhu..Tadi, lepas zohor, terlelap terus dalam opis..hak hak hak..

Aku boleh hidup tanpa TV..tapi aku sesak hidup tanpa PC bernetwork., :)
Ramadhan dah makin nak berakhir. Aku belum lagi dalam mode raya, lagu raya pun tak layan lagi. Aku ada benda dan matlamat yang aku nak kejar sebelum Ramadhan berakhir ni. Bak kata motivasi IKIM.fm pagi tadi, 'Jadikanlah Ramadhan sebagai bulan transformasi.' InsyaAllah..tapi tu lah kan..kalau dah penat usaha, dah berdoa, dah sujud mohon petunjuk darinyaa...kalau 'di situ' juga tempat aku...apa lagi pilihan yang aku ada..cuma tak sedap..bila dah jd macam ni..aku je ke yang bermasalah. Apapun, aku positif lepas dapat nasihat dari orang2 yg dah lama duduk dengan aku - 11 tahun..aku cuba cari sesuatu yang baru. InsyaAllah.


Renungan :
"Tiga bentuk doa yang dimustajabkan Allah: doa ibu bapa terhadap anak; doa orang yang berpuasa; dan doa orang bermusafir." (Riwayat al-Baihaqi)



1 comment:

nuui said...

anne lorh.. ke ainursalju abdullah ? hak.hak.hak







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!