Monday, June 27, 2011

..Upin & Ipin vs Datuk Siti!..

Title entry di cedok 100% daripada Harian Metro Online. Tengah mengantuk gila ni..Monday blues? Bukan bluess lagi dah...rasa mcm dah Monday Makyong dah ni..apa pun tak leh nak buat. Ngantuk sangat-sangat. 3 tahun aku join GLU..ada gak kasi cuti rehat..tahun ni senyap je la pulak. Kerja ada..tapi Malas + Nantuk ..Pause la dulu kejap buat kerja.

Bukan budak2 je suka..aku pun suka sangat bdk2 comel ni semua..

Em, tertarik dgn artikel dari Harian Metro dengan tajuk di atas. Sebenarnya, masa aku ke Surabaya bulan April lepas..aku pun alami benda yang sama. Barangan Upin & Ipin, merata-merata. Tak sama langsung dengan Malaysia - tempat Upin & Ipin di lahirkan. Masuk lah mana-mana Mall, atau pasar-pasar biasa..setakat nak tengok T-shirt budak comel dua ketul ni, memang senang gila lah. Singgah di sebuah kedai and si penjual tu siap tanya ' Mbak dari Malaysia? Gaya cakapnya seperti Upin & Ipin..' hahaha..tergelak aku dan kawan aku tu. Ini cerita tahun ni..tapi masa aku ke Bandung duluuu and Bali tahun lepas, nama Siti Nurhaliza masih lagi jadi sebutan.

dlm kepala Upin ni..ada Siti Nurhaliza.. :)
Pendapat aku, Siti Nurhaliza tak pernah kalah lagi di Indonesia. Kalau beli baju..sure la mereka akan cakap 'cantik ni, mcm Siti Nurhaliza' . Lagu-lagu Siti masih berkumandang di Mall-mall mereka hatta dalam kedai sebesar 7-Elevan, lagu Siti masih di mainkan. So..pada aku 'Upin & Ipin vs Siti Nurhaliza'..dua2nya ada pengaruh yang sangat besar empayarnyaa.


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!