Monday, June 20, 2011

..Luka di Lukai..


Sedang sibuk buat kerja di printing tadi, tiba-tiba berkemundang lagu ni - Luka di Lukai - Shima dari radio abang2 printing ni. Orang lama, channel apa dia orang layan pun tak tau. Rasa sangat tersentuh. Siap kerja, terus aku Google lirik and now since network tgh bengong..apa pun tak leh nak buat, aku layan blog jap. Sambil taip entry ni, sambil layan Youtube lagu ni:


Kanan dan kiri
Cuba berlari
Masih ku dihujani
Tohmah dan caci
Jangan sekali
Aku diletak ke bawah
Hanya kerana jalan
Hidup yang susah
Tak siapa di antara
Kita di dunia
Memilih jalan hidup
Yang derita
Aku sering dipersenda
Dan sering dikecewa
Oleh hati mereka
Yang tak punya rasa
Ingin ku mengecap bahagia
Padamu kasih yang menjanjikan setia
Namun belum sempat ku merasa
Mimpi yang di bina
Hati mudah berdarah semula
Kerana dustanya...
Terhempas lagi

Kesekian kali
Luka yang dilukai
Menguji diri
Namun begitu
Aku tabahkan semangat
Biar waktu merawat
Segalanya...
Permulaan pagi yang agak mencabar sedikit kesabaran. Tak kelam kabut, keluar rumah seperti biasa dan terus menuju ke kereta. Kereta aku Abe bawak and aku bawak Chevy O5 dia. Tekan-tekan remote nak buka pintu, tak mahu. Haishhh! Apa hal lak ni. Call Mr Abe..di suruhnya aku buka secara manual..kalau alarm bunyik..pandai-pandai lah nak senyapkan. Aku buka pintu secara manual. Oh..alarm tak bunyik. Magik ni. Cuba start keta..halamakk! Tak idup. Call lagi Abe..dia suh check lampu, horn and apa2 je la yg boleh kasi bunyi atau nyala..semua pun tak fungsi. Em..jam dah 7.40 rasanya. Anak-anak masih dalam kereta. Tak leh jadi ni..and nak tak nak, call je sapa2 je yg dalam kepala yang aku rasa boleh tolong time tu gak. Settle hal Danish- terima kasih..ala, si Dania ni pulak. Mcm mana ni? Call Nuui..and dia amik aku, hantar Dania and terus p sarapan Mc D. Padahal ada kerja urgent ni kat opis..takpe, kejap je makan Mc D tadi..telan jek..tak rasa apa pun..apa kata orang 'Jiwa Kacau'..entah la..nasib badan..

Renungan :
  'Lu Kasi Gua Mati Dulu Lah Bru Gua Diam ..'
Malek - KL Gangster



2 comments:

B.e.T said...

Sedey nye lagooooo....... waaaa waaaaaaaaa.........

Liza Abd Rahim said...

lps lagu ni..kuar lak lagu Wan 'Semlm penuh kedukaan'..pheww..radio apo lak dia org layan eh..ngeee..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!