Sunday, June 05, 2011

..OPss!! TER tak sengaja..

SE Satio Mr Abe ada problem. Touch screen dia tak function. Aku pun jadi mami jarum suh dia beli yang baru wpun dia just nak pakai Samsung Biru free tu. Ye la..pada dia, handphone adalah 1 keperluan. Tapi mcm biasa, dia bukan jenis 'boros' punya orang..nak tak nak..saja je ajak dia survey2..dalam kepala dia ada :

1) Samsung Tab Galaxy 3G + Wifi + 1 Android phone paling murah.
2) Sony Erisson Experia Arc atau Samsung Galaxie S 2 dan lupakan tablet.
3) Power Netbook + 1 Android phone paling murah.

Kenapa perlu sangat netbook or tablet? Memang keperluan untuk bawah travel 'jauh'... so tak yah angkut notebook skrang. Aku tak setuju beli netbook sebab kat umah ni jek dah ada dua notebook dan 1 kat opis. Cuma berat je lah..dan aku pun tak berapa nak prefer table PC..sebab? entah la..kecuali dapat free..mmg aku rembat jek. Kalau trend skrang dgn Ipad 2..aku lg suka Samsung Tab Galaxy. Tak besar sgt nak bawa travel kan? Kalau beli sekali dgn keyboard pun..Samsung Tab masih bergaya. Tapi aku tak nafikan la..Ipad 2 mmg cun la...tp belum meroyan lagi nak beli.

Lawa seh blog aku dlm Ipad 2 ni kan? hehehehe..

Selepas berjam2 survey dekat Mines dan berdasarkan pengalaman..kami prefer to buy Original set. Dah tak mau pakai AP. Kenapa?

1) AP dan Original set enpon dah tak jauh beza harga.
2) AP set ni..cino dia byk kelentong. Nak2 yang mulut manis.
3) AP set..once korang dah bagi duit kat kedai..jgn harap janji2 manis tu di tunaikan. Ni memang byk kali aku dah terkena terutama dah claim warranty. Gila payah nak mampus. Macam-macam alasan.
4) AP set korang kena balik kat kedai tu jek utk sebarang problem.

Dan secara tak sengaja..last-last masuk Sony Ericsson Authorised Dealer dan dia ckp, touch screen tu dia org boleh repairkan dan tak sampai pun RM200. Haishh..apa lagi..Mr. Abe mmg suka la..Jimat duit dia. Lagipun Satio ni mmg power on camera..itu keperluan dia nak amik gambar dlm workshop. Aku yg dah gila kan SE Experia Arc lak yang meroyan. Huhuhu..Bincang2 dgn Abe..dia nak pakai Xperia 10 aku..dan aku yang beli enpon baru..muahahahah. TAPI..opss..abe bayar 20% dan kira X10 aku dia amik. Hahah.so aku bayar balance je..SUKA Banget deh!

Full HD and skrin dia mmg crystal clear..nk surfing mmg sgt besh..

Kenapa Sony Experia Arc? Sila baca sendiri di : Sony Experia Arc

and now..kepala aku yang weng bila fikir2 balik..'Apasal aku beli enpon baru ni? ho ho ho'..gigil gak lah nak bayar...huhuhuhu...

2 comments:

B.e.T said...

wow weee ... hengpong baru.. cun mehh!!..

Liza Abd Rahim said...

cun? sama je macam x10 dulu..nipis sket..
tak tahan dgn teknologinyaa jek..;)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!