Tuesday, June 21, 2011

..Ketika Cinta Bertasbih..

Duduk bersantai dengan Abe melayan C114 - Bila Cinta Bertasbih. Aku ada novel cerita ni, tapi tak baca-baca. Susah nak cari masa nak santai2 baca Novel ni sambil layan perasaan. Ya Allah, kaalau tengok cerita Indonesia, mulut memang tak penah berhenti memuji kecantikan cewek-cewek dia orang. Nak-nak yang berlakon ni..memang la yang terpilih semuanya comel-comel belaka. Kena pula dengan cerita..lengkap berbusana Muslimah - Ayu nya rasa..sejuknya jiwa. Lemah lembut bertutur kata..tah apa lah Abe bayangkan masa tengok cewek2 ni kan? Agak-agak, dia termimpi-mimpikan tak Isteri selembut bidadari dan patuh seumpama puteri. Ahh..tak mampu la aku nak jadi mcm isteri-isteri dlm cerita ni. Emmm..impian ada,,tapi..aku hanya wanita biasa. Tapi, mungkin dengan doa dari suami..siapa tahu kan? Takde mimpi yang tak boleh jadi realiti? Hoiii..merepek sudah.. ha ha ha..



Korang nak tahu apa yang ada kepala aku? Aku nak berhenti kerja..aku nak duduk diam-diam kat rumah, jaga anak-anak, jaga keluarga. Aku nak keluar dari semua masalah yang ada kat opis ni. Aku rasa, aku dah tak betah memikul tanggungjawab kat opis ni. Nak tinggalkan semua..Nampak senang kan? Tapi kalau fikir betul-betul..terlalu byk melewa kat opis..lagi banyak bala. Ho ho ho..aku tak suka dah nak merepek-merepek..fikirlah sendiri. Cakap lebih2 kang, orang ingat nak tunjuk baik. Nak musim KPI ni..lagi lah aku malas..kalau la kerja bukan dalam team..memang aku abaikan jek mak nenek KPI ni..Ya Allah..tunjukkan lah jalan..seikhlas hati - MeNciK OpIs!!!




2 comments:

ankeljonni said...

sabo... sabo..... bawak bersabo...

Liza Abd Rahim said...

berat mata membaca..berat lagi jari nak menaip..hehhe
malas la nak kerja dh abg jonni..nak jd Mem kat umah lak la..doakan lah ya..amin







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!