Friday, January 28, 2011

..Teruja..

Happy Go Lucky Girl .. Nia Mimi.

Ini kisah si Nia Mimi. Banyak mulut mcm mak nenek. Dah pandai Lawyer buruk dan paling buat aku teruja and tak berapa nak sangka sebab pada aku, Nia tak secekap otak abang dia. Kalau abang dia dah kenal ABC seawal umur 3 tahun, Nia baru saja boleh kenal huruf ketika berumur 4 tahun setengah. Tapi agak cepat dlm angka..sama mcm abang dia. Nia tak boleh di ajar secara formal..lambat sikit dia nak menangkap. So sambil sembang2 ..ajar la dia. InsyaAllah, dia ingat. Sekarang umur dia dah 5 tahun. Dah tadika. Dulu Danish masa umur 5 tahun 3 bulan, dia dah boleh membaca. Now aku tunggu gilaran Nia. Aku bukan lah nak suruh dia terra mcm babah dia (terra ke? uhuk!). Cuma aku nak anak2 boleh membaca dan mengira. Itu basic kehidupan..kan?
Eh..apa yang teruja nya? Teruja bila Nia dah pandai  :

a) bunyikan huruf2 vokal
b) dah hafal beberapa surah lazim
c) boleh berzikir dan bernasyid
d) tahu sikit sebanyak tentang dosa dan pahala.

Terus berdoa dan berusaha supaya anak-anak menjadi insan yang berguna kepada semua. Amin.



2 comments:

ankeljonni said...

Amin....

bagusnya... kecik2 dah pandai... huhu..

Liza Abd Rahim said...

merepek2 lg pandai.. :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!