Friday, January 07, 2011

..Next Top Model..

Semua orang pun lawa..

Baru selesai tonton 'Canada Next Top Model' (CNTM). Pheww...aku di antara wanita yang mengagumi kecantikan seorang perempuan. Bila layan siri2 mcm ni..memang tak berkelip la mata. Sebelum Canada..menjadi kebiasaan untuk aku layan America Next Top Model (ANTM). Sangat2 kagum dengan Tyra Banks...icon kulit gelap yang pada aku..sangat2 'walllaaaa'. Penah juga layan 'Australia Next Top Model' tapi tak leh nak mengikut terus sebab emm..nampak mcm biasa2 aje modelnya.. heeee...

Tyra is 'gojes'
Melihat kesemua icon fesyen dalam ANTM menilai manusia yang hadir casting..aku jadi terkesima. Setiap tubuh yang masuk..semuaa di kagumi. Tak kira kurus kering, gempal, biasa2, hitam, putih atau buruk sekali d mata aku, tetap cantik di mata panel ANTM. Aku tak tahu macam mana mereka menilai namun melihat mereka berckp tentang 'cantik'..mereka tahu apa yang mereka mahu dan siapa yang layak untuk bergelar juara. Tapi pelikkan ..kenapa kita sering nampak kejelekkan orang lain ya?

Apa tu 'CANTIK?'..betul ke Hitam tu tak lawa? benarkah PUTIH itu suci? Kurus tu tak best? Heee..masing2 ada pendapat sendiri. Kalau tgk diri aku sendiri..dari kecik, aku dah terbiasa rasa terasing.Sampai sekarang...aku tak pernah yakin dengan diri sendiri.Berkulit sawi matang..adalah satu keterbatasan dlm berfesyen..Ya lah, bukan artis pun nak over bergaya..cuma cukup lah kalau 'bergaya' tiada mulut yang  mengata atau mata yg menjeling dengan rasa loya..sedihkan ? hehehehe...
Couple yg pernah di pandang 'senget' kerana kami adalah spt 'yin and yang' .. ;b
Apapun..berkahwin dan mempunyai anak2 yang sempurna..cukup buat aku rasa 'jelita'..kerana aku dah punya segala2nya..Alhamdulillah..

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!