Sunday, July 17, 2011

..Tak dapat Itu S.e.D.i.H..

Sedih lagi? Hee..tu lah. Tadi betul-betul rasa sedih..sayu and frust. Dari Jusco ke Carefour..memang takde. Tak jumpa. Kenapa? Mana perginya? Dah discontinue ke? Walaupun aku puasa, namun aku gigih pusing banyak kali tempat yang sama nak cari benda itu..benda yang aku mahu..tapi memang takde. Sedihh sangat terasa..huaaa..betul ke dah takde atau aku yang tak jumpa? Aku cakap kat Abe 'Sedih la..kenapa takde? Kat umah dah tinggal 1 je'.. and terasa bergenang air mata..Oh Nescafe Body Partner Kacip Fatimah + Collegen..kemana perginya? Heeee...aku cari nescafe favorite aku ni lahh...dah takde..mana?? Aku tak tahu la khasiat dia apa..tapi suka sangat..tapi dah takde.. sedihhhh! Memang dah jadi peel aku dari kecik..kalau aku nak, tapi tak dapat..memang menikam kalbu lah. Boleh ilang mood! Takpe..nanti cari kat tempat lain ..kan?

Esok last day ganti puasa..Alhamdulillah..tak sabar nak raya..tapi kalau sambung puasa..ok gak kan?
Hari ni buka puasa masak sendiri. Aku masak tempoyak ikan patin and Abe buatkan sayur dan goreng telur dada. Penat lah. Dari pagi sampai ke petang jenjalan kat Midvalley and The Garden mencari persiapan yang di perlukan. Dapat la 2-3 barang dan barang aku belum lagi. Sebab dah penat jalan-jalan sebab puasa - kalau tak, aku lah yang paling gagah perkasa bab-bab shopping ni..heeheh..balik umah, terus ZzZzz. Abe settle kan ikan-ikan yang di beli..6.30pm aku bangun masak..1 jenis je la..lain2 dia buat..ngeee. Tapi nak jadi cite sedih..dah time berbuka..semua orang tak mau makan. Sayunya rasa makan sorang-sorang..bergenang lagi air mata..ho ho ho. Asal tah..asyik nak sedih jek ni..mood lari kot..maybe sebab bendera merah dah nak naik or maybe sebab memang rasa sedih..tengah-tengah makan, ada gak yang sudi teman. Terima kasih..tak yah la diet..memang tak leh nak lawan perut Za lah..haahahhaa..

Semalam ada Remaco Family day kat Klang..aku tak g pun sebab puasa. Abe g ngn anak-anak..banyak gak lah adiah dia org bawak balik.tapi cabutan bertuah? Memang tak penah bertuah rasanya.. Ngeeee.. dan esok adalah hari Isnin..OPIS? OMG...kalau boleh elak..sangat syukur alhamdulillah....semangat yang HiLaNg..

Renungan :
'Bila kita suka sesuatu, kita akan lakukan apa saja untuk mendapatkannya..tapi kenapa jika dah tak suka..semudah ABC ianya hilang dari akal dan minda?'






No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!