Friday, July 29, 2011

..Iphone 4 Milik Beliau..

Jumaat lepas, Abe ke dinner RC - just RC staff. Via FB dia, aku dapat baca  :

And malam tu dia balik, aku dah lena. Ye la..balik dinner kan..entah kul bape. Tapi dia kata aku tido awal..boleh? Masa tu gak dia cakap dia menang cabutan bertuah Iphone 4..hak hak hak..aku gelakkan jek..langsung tak percaya. Esok paginya, dia tunjuk la 'sijil kemenangan' tanpa tunjuk Iphone..stock takde - katanya. Lagi la aku tak caya..Sampai lah aku tengok gambar di bawah dalam FB dia :

Caption pic ni dalam FB : Iphone 4 milik beliau...hampehhhh.
(sangat susah nak tengok Abe sehappy ni..emm..).
Ahaks..aku diamkan saja. Kadang-kadang aku hint2 gak..'Iphone 4 nanti nak jual ke pakai?'..dia lak gelakkan aku sebab aku tak percaya, tapi aku dok tanya-tanya..rupa2nya..dia sendiri tak tahu gambar ni dah kuar kat FB dia..so tadi..balik kerja..dia bawak balik Iphone 4 tu..dan cakap 'Ni untuk Za'...muahaha..aku gelak la..'Untuk Za? dan abang amik Xperia ARC Za ni? Tak mahu.....tak ingin la kat Iphone..' hahaha..dia gelak lagi..isk, tak lah aku dengan barang MAC ni..bukan FANS ya..Aku suh Abe jual je Iphone tu..tak besh la Iphone..sangat tak peramah dgn gadjet lain..tapi lepas dia fikir-fikir..katanya dia nak pakai..emm..aku tak suka langsung..nak bluetooth ke SE pun tak lepas..sangat teruk lah. Tapi biar lah..dia nak pakai kan..semoga berbahagia..jangan menyesal sudah.. hehehehe..

Iphone 4 16GB Black - Menang Cabutan Bertuah - sangat bertuah lah kan?
Actually, Abe nak sangat beli Ipad..aku yang cakap 'takyah lah..takde keperluan'.. Sebenarnyanya kan, gadjet ni agak membunuh kemesraan keluarga. Ye la, bila masing-masing sibuk dengan gadjet..famili kan terabai. Kalau aku keluar makan ..aku suka tengok orang. Memang sangat tak mesra kalau Bapak dengan Ipad, Mak dengan Smartphone and anak-anak dengan PSP. Meja makan tu jadi suram..takde senda gurua..padahal, time tu la nak sembang 1 famili kan? Dulu aku pernah merajuk kaalau Abe asyik mengadap enpon..and now ni, aku buat syarat ..kalau makan luar..jangan keluarkan enpon utk mengadap..sapa bawak keluar..tak nak kawan..setakat ni syarat aku menjadi lagi..tak tau la esok lusa...emmm...

Renungan :
Antara kasih dan sayang, yang mana jadi pilihan? Sulamkan kasih dan sayang menjadi satu..sebati dalam hati..

4 comments:

ankeljonni said...

est tu dapat iphone.... congrats... huhuhu

Liza Abd Rahim said...

heheeh..tq..abg jonni nak? ;b

Suriati said...

huhu...patutlaa post kt FB erk...ni la di katekan cabutan bertuah..hehe...ape kate bg free je kat ateng..kakak...( nada gurau2)

Liza Abd Rahim said...

sudah di guna pakai..tah apa apa faedah pakai enpon byk2 pun x tau..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!