Monday, July 25, 2011

..Nostalgia Baju Raya..

Raya? Puasa pun belum kan? Tapi semalam, aku dah berjaya menselesaikan persiapan raya pertama dengan menyempurnakan tema tahun ni 'Merah Itu Saga'. Ngeee..saja pilih color ni sebab dah tak tau nak pilih warna apa. Memang la aku tak sehsuai pakai merah..tapi kali ni..ada aku kesah? Tahun ni juga agak magik coz dalam masa sehari, dapat semua baju yang di hajati. Kalau tak..baju aku la paling makan tahun nak dapat. Pernah tahun bila tah..dari Puchong ke KL ke Shah Alam ke Kajang - cari baju aku jek. Punya lah cerewet..TAPI..bila aku kenang-kenang balik..nak tahu apa jadi dengan baju2 hari raya pertama aku sejak tahun 2005? Jawapan : Pakai SEKALI jek..lepas tu entah kemana-mana baju tu pergi..kalau ada yang aku ulang pakai pun..baju kurung Kedah..sebab baju sangat simple dan tak nampak over kalau setakat nak p opis. Lagipun..aku bukan jenis pakai baju kurung sangat p Opis.Oleh kerana peristiwa dan pengalaman semua ni lah..maka tahun ni..aku beli je yang ada depan mata and Mr Abe kata OK terutama dari segi harga..Malas la nak fikir lebih2..

Jom layan gambar raya aku dari 2005..sebab 2004 ke bawah..pakai kamera cuci lagi..takde gambar..keh keh keh..

2005 - Pakai jubah saja coz pegnenkan Dania..
2006 - peach in Baju kurung Kedah - ni baju yg aku selalu belasah..
2007 - Baju Raya Bandung..ada dalam gobok.dah tak kuasa nak pakai..
2008 - Kebaya nyonya in Pink..ni tema paksaan..jenuh oo nak suh lelaki's ni pakai Pink..
2009 - Kurung moden in Purple yang NYARISSS tak siap..sib baik siap..pun tak ulang pakai baju ni

2010 - Orange kaler..pun kurung moden saja and baju ni ada lg dlm bag kertas dr tahun lepas..hahaha..
Sebenarnya, kalau ikut kan cite sebenar..anak-anak ngn Abe tak la selok mana pun nak beli baju baru. Aku je beriya..si Danish ngn Dania siap cakap 'kan baju dah banyak..pakai je la apa yang ada'..keh keh keh. Memang very the babah la korang ni. Takpe..ni ibu pilih utk raya first je..hari lain-lain..pakai je la apa yang ada eh.. ibu pun nak korek balik baju kurung yang beli tapi tak pakai-pakai..semoga terjumpa..hahahaha..


Renungan:
'Penderitaan jiwa mengarahkan keburukan. Putus asa adalah sumber kesesatan; dan kegelapan hati, pangkal penderitaan jiwa. '

2 comments:

ankeljonni said...

harharhar... mesti jenuh nak suruh pakai kaler pink...


huhuhuhu

Liza Abd Rahim said...

huhu..mmg pakai pagi raya and bergambar je abg jonni..lps tu dua2 ketul tu terus tukar baju..huh!







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!