Sunday, May 19, 2013

.. Tidur lena ..



Tirai kamar .. 5:42 pm.
Alhamdulillah..tidur yang sangat lena sambil di buai mimpi yang tahu hujung pangkal. 2.30 - 5.30 pm ... huhuhu 3 jam. Tadi aku kerja..Bukan senang nak dapat tidur selena ini. Aku penat..tapi bukan penat zahir..tapi penat dengan benda2 yang jadi lately. Dah menjadi peel..kalau ada benda yang tak kena.. aku memang susah nak tidur lena. Aku sebenarnya cuba utk tidak merepek2 ni.
Semalam.. sementera standby, aku berbual dengan seseorang via wassap. Kisah mengenai aku,kehidupan dan falsafah hidup. Thanks! Menerima dan memberi nasihat sebagai kawan. Aku sejujurnya bukan lah manusia yang melenting2..kecuali orang yg betul2 rapat dan ada dlm hati aku..will see my thru color sbb once mereka ada dlm hati aku.. aku mmg sangat amik kisah tentang mereka..tapi tak ramai lah. Yang tersenarai adalah famili dan few friends yang aku rasa..mereka tahu siapa mereka.



Cantikkan? Ini aku snap semalam kat Putrajaya. Hidup ini kena jadi macam matahari. Menerangi alam tak kira siang atau malam. Memberi sang bulan sedikit sinaran agar malam turut bercahaya untuk umat di dunia. Terus bersinar tak kira apapun cuaca. Walaupun ribut melanda..sang mentari tetap memancar cahaya..kecuali, bila kiamat tiba.. matahari dan kita pasti akan tenggelam bersama. Emm..byk nya kiasan..kan? Tafsir lah ikut kebijaksanaan masing2. Tapi kalau tak mampu nak tafsir..jangan pula tuduh aku sedang mencipta provokosi. Allah bagi akal dan minda..kalau pun tak belajar setinggi mana...tak perlu lah sangat nak tunjuk akal kita memang hanya sehesta. Ilmu Allah luas..kalau ijazah bukan idaman..cari lah pengetahuan sekurang2nya untuk bekalan dan azimat diri sendiri supaya tak di perkotak-katikkan. And ohoiii!! Yang tertulis di sini adalah pesanan untuk diri sendiri atau kalau yang membaca rasa ada kebenarannya..berlapang dada, terima lah seadanya.

Kepala sakit ni sebenarnya sebab tidur yang tiba2 terjaga dek kejutan Mr. Abe. Huhuuhu. Anak2 ada kat umah adik ipar kat Putrajaya. Bagus gak..dapat tidur kejap. Cuaca mcm cunz je kat luar..tapi malas nak bangun untuk berjogging.

Actually ada banyak benda aku nak tulis ..nak taip..tapi aku dah penat. Penat dengan kehidupan di sini. Apapun orang kata..aku ada pendirian. Eh..mata nak pejam balik..baik berhenti menaip. Nanti taip merepek2..dah jadi lain lak ceritanya.

Ok bye. ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!