Thursday, May 09, 2013

.. Kosong Kosong Kosong ..

Wee..sok dah Jumaat balik. Baru je masuk kerja hari ni.. and malam ni aku menaip guna keyboard. Dah lama tak ON pc kat umah and dah lama tak update blog guna PC.


Apa yang 'kosong kosong kosong'? Kosong Kilometer for running or workout since 19/4/2013. Hebat? Apa dah jadi? Walaupun dah lama tak workout secara serius seperti berlari atau bersukan, tapi rasanya percutian kat HK aritu dah cover kot keFITan badan. Kat sana je jalan entah berapa kilo..makan pun tak sehebat makan kat Malaysia..so ok lah kot kan? Pastu kena pulak demam and jiwa kacau..mood makan pun kelaut..dah turun lagi berat badan. Actually now ni dah start training netball utk 3 game besar sebelum bulan puasa. Just aku yang tak turun2 training..awat? Emm..selain demam..aku masih memujuk hati.. 

Gambar kat bawah ni aku run kan apps running aku dengan mode Walking. Masa ni rasanya dah berkilo-kilo jalan and bila dah tak larat sangat..baru aku teringat nak run apps ni..saja nk ukur airport HK. Masa ni kat dalam Airport HK. Gila besar airport. Tapi bila dah run apps..rupanya dah nak sampai gate. Heee...Pada aku, HK best for shopping. 4 jam je dari Malaysia..macam boleh nak ulang alik jek..keh keh keh. Tapi dah g sekali kan..nanti2 la g balik. G tempat yang sama ulang2 pun nak wat benda..lain lah kalau duit tak tau nak wat apa dah. Impian aku nak ke USA and NZ lom tercapai. Ok2..dan juga Umrah..kena sebut ni, kang kena belasah lagi kata tak reti bersyukur. InsyaAllah..akan ku kejar pelangi..eh salah..ku kejar impian supaya jadi kenyataan..Amin. 



Ini kura-kura. Comel tak? Sapa kata tak comel..memang dia pun tak comel..hahahaha. Acah jek. Tapi kura-kura memang comel. Kat rumah dah ada sekor 'Red Ear Tortoise' ..dah 5 tahun umur dia. Masa kat HK..masa jalan kat Gold Fish Market, ternampak kura2 ni..Alahaiii..comelnyaa. Kura2 ni duduk kat tempat dry..aku tak sure nama dia sapa. Macam nak beli tapi tak boleh bawak balik Malaysia. Pernah tengok kura-kura ni kat Midvalley..size sebesar tempurung kelapa is RM800 and yang baby..jumpa kat Internet..jual kat UK je lah..is 78pound. Mahai la pulak. Kena p cari kat Chow kit or Jalan Pudu as mentioned by friend. Chow Kit pun tak pernah sampai..ngee. Nanti nak kena g 'melancong ke Kuala Lumpur' pulak. Maybe booking hotel and bawak anak2 jalan2 mcm kat oversea..kan?





Dan ini adalah Sony Experia Z. Wallaweiii...ni yang nyesal beli Note ni. Aku kan memang Fans Experia dari dulu. Tapi sebab baru sangat beli Note..telah air liur je lah tengok Experia ni. Apa yang best kat Sony Experia? Quality gambar dan sound adalah superb. Experia Arc aku dah hilang kat Tioman..tak lau mana g di cicirkan oleh Danish. Takpe la kan..dah takde rezeki. Experia Z ni kalis rindu..kalis pilu. Eh..haahaha..merepek sudah...Kalis air lah! Body agak solid. Nak please...eh,minta kat sapa ni? isk..isk isk..



Tadi pagi, masa aku g sarapan..tiba2 pekerja kedai tu tegur 'Mcm mana saya nk dapat badan sekeping mcm ni?' ...uhuhuhu..terkejut aku. Dah nama pun sekeping..wat pe la nak kan? Aku emm kan jek..'takde petua' aku cakap. 'Exercise kot..eh tak gak..entah..memang mcm ni.'. Aku dah check BMI..aku dalam kategori okek..and tadi bos aku lak tanya 'Zai ngn Farrah (kawan sekerja) sapa lagi kurus eh?' ..oh my gegeli..hehhe..of course la Farrah lagi slim melim... Mungkin sebab aku dah lama tak makan nasi sbb tak sihat. Tapi tadi aku nak makan Beriyani kat mamak..alhamdulillah ada selera makann dah sikit. Semoga aku cepat sembuh zahir dan batin. Amin.


OK la..papai! luv



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!