Wednesday, May 15, 2013

.. Berkaca ..

Tatkala aku lemah tak berdaya,
meraih bahu untuk meluah rasa,
mencari cahaya daripada terus meraba..
Alhamdulillah,
aku masih punya sahabat berkongsi duka. Walaupun tidak seakrab mana,
Namun aku masih punya tempat di hati manusia.

Kadang kala,
Menyendiri lebih baik dari terus mencipta sengketa,
Membisu lebih baik dari menagih simpati atau bermuka-muka.

Aku tak punya daya apatah lagi kuasa untuk
menutup mulut manusia dari terus berkata nista.

Ku pohon kekuatan dariNya..
Kurniakan aku kekuatan atau sekurang2nya sedikit kesabaran.
Amin.


Bila diri tak sekuat mana..hanya airmata mampu mengubat luka.
Senyumlah selagi ada usia dan masa.


posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!