Monday, May 06, 2013

.. Atur langkah baru ..

Ya Allah..alhamdulillah and twit! For those yg tak suka apa yang bakal aku tulis ni..tolong jangan baca. Dan aku pun tak mahu berbalah or berdebat dengan sapa2..

As I said 'I Will never and ever vote for PKR and DAP'...else...it is between me and Allah. Permulaan keputusan..demi Allah..meleleh air mata aku tengok DAP mencanak2 naik meninggalkan 2 sekutu yang lain. Why? Apa dah jadi? Aku tak kisah pun apa nak jadi kat PKR..tapi kenapa PAS jauh kena tinggal? Ada orang mungkin kata..sempit nya fikiran takut dengan isu racits..tak byk membaca..and dah ada perlembagaan. Come on guys.. itu semua undang2 manusia..terutama perlembagaan. Kalau orang nak ubah..mereka boleh ubah terutama oleh hati2 mereka yang Allah dah cakap..mereka akan lakukan apa saja utk jatuhkan kita umat Islam. Aku pun membaca dan aku tak buat keputusan membabi buta.. PAS masih wujud dalam jiwa..aku tak pernah tolak! Tapi..aku tak pernah percaya pada yang lain. Sepupu aku..kawin campur..dia sendiri tolak DAP sbb dia tahu kerana dia di kelilingi kaum2 itu..dan aku ada ramai saudara mara kat Penang...aku tahu jadi pada mereka..anak tiri di tempat lahir sendiri. Allahuakhbar.

Kepada yang tak mengundi parti yang dah menang ni..tanya diri sendiri..kenapa undi yang lain? Kerana Allah atau menagih manifesto yang masih menghidangkan hal2 duniawi jugak? Aku nmpk..hidangan janji2 kesemua parti PKR, PAS dan BN sendiri masih menghidangkan hal2 dunia..apa janji DAP? Mereka diam..senyap dan perhati jek kita sesama Islam Melayu berbalah. Seronok? Dari PRU13 ni..dh nmpk apa sebenarnya yang mereka mahu..even MCA sendiri tak menang apa2..mana pergi mereka?

BN korupsi..BN isi perut sendiri..BN amal kroni..And what so ever yang jahat2..itu pun aku tahu..tapi as long as Islam menjadi agama rasmi and aku bebas menjalankan cara hidup Islam..alhamdulillah. Kalau BN nak amalkan HUDUD..lg alhamdulillah..kalau Allah takdirkan kan BN bergabung dengan PAS..memang wajib buat sujud syukur. Air mata masa meleleh ni..bukan sebab BN menang..tapi sebab bukan DAP yg menang. Syukur!


Ha..hamek! Kerusi yang aku undi menang di sini. Kerusi apa? Hanya kerana aku tak letak kan sentimen taksub pada mana2 parti..some of them start judging me. Why? Kata Islam ajar Redha..ajar terima takdirNya. Kenapa bila tak menang keseluruhan..mula nak letak neraca serta menghukum orang? Bukan Allah dah aturkan? Kalau di takdirkan ada tipu undi apa pun..Dia kan Maha tahu apa rencanaNya? Tanggungjawab dan usaha dah di laksanakan.. betul?

Ini ayat2 provokasi? Fikir sendiri? Cakap lah nak cakap apa..kalau betul nak undi parti Islam..cari and teraplah nilai2 agama ini jugak. Terlalu byk bersuara serta berteka teki dan juga membuat andaian yang bukan2 pun bakal timbulkan fitnah. UAI pun tengah provok orang kat FB.. menagih2 janji BN.. itu bukan sindiran? Bukan sacrastic? Bukan provakasi.. come on lah!

Pru14 masih ada kan? PAS memang tak pernah kalah...tapi DAP yang menang. Mungkin ada jalan utk PAS terus ke depan.. semoga Allah tunjuk jalan.

To PAS..lain kali lah..InsyaAllah..
To PKR..lain kali lah..boleh blah!
To DAP.. Ini kali boleh lah..next? Chow lah!
To BN .. semoga dah boleh sedar lah!

Papai! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!