Saturday, May 25, 2013

.. My Public Holiday ..


Today is Saturday and I declare..today is my public holiday coz tomorrow is my working day. Hahaha..esok kerja..standby at the office. Horray! Prrrr.. ngeeee. Since esok kerja..tadi kuar lah berjalan2. Eh, Danish kat baru khatan? Em..dia kata OK..so kita bwk g Mines. Sarapan pagi di KFC at 10.00 am..terus ke MINES. Danish nak new game utk PSP dia..babah nak layan kan..so layan. Ibu kan pantang di hajak ke Mall. Boleh aja dong. Kat MINES g cari barang2 PC kat level atas..pastu, aku g tukar housing Note 2..pastu..jeng jeng jeng..masuk STUDIO R - Kedai Sukan..apa lagi..GILA la kejap. 



Sebenarnya masuk Studio R ni beli stokin jek. Tapi TIBA-TIBA terbeli running shoes untuk Mr.Abe. AKu paksa dia sebenarnya..hahaha. Dari hati aku nak belikan dia Brooks Pure Flow, dia tak nak sebab dah baca review, kasut under Pure Project Brooks tak sehsuai untuk orang yang ada prob dengan lutut. So hari ni dia pilih Asics Gel Burr33. Terus Asicskan ? Lari pun tak penah..hehehe. Dia ada running shoes Adidas..tapi aku nak encourage dia lari at least for his heart. Mula2 dia tak nak sebab mahal katanya. Ala..dah 40% diskaun laa..ok la tu untuk proper running shoes. Paksa punya paksa..dia pun okek..yang penting bukan dia baayar..hahahaa. So kira hadiah hari bapa lah eh Abang..jom amalkan cara hidup sihat..sekurang2nya 20 minit sehari...3 kali seminggu.. Go Abang Go! 




Saucony Virrata! Kasut paling ringan. 6.0oz jek. Memang sangat ringan dan mendapat 2013 outdoor best shoes award (lupa da nama award). Dengan review 5/5 bintang..mungkin betul lah kasut ni antara yang terbaik KOT. Aku try..mak aii..ringan gila. Dah rasa mcm pakai kasut murah jek..hahaahah. Yang ni pun tak mahal ..RM299 and New Arrival. Rasanya Brooks and Asics lagi mahal. Aku suka betul design kasut ni..sangat colorblock...isk isk isk..best best.. 



Aku dah kata, jangan bagi aku masuk kedai Sports. Selain aku boleh duduk berejam-jam dalam tu..kalau boleh..semua benda aku nak hangkut. Tadi belikan Danish cap MU. Dia tak minta pun..tapi sebab ada less 30% dan aku tahu dia suka MU dan sebagai hadiah berkhatan..belikan jek. Aku rembat cap Nike dan setoking. Dah meraba2 sweater or wind breaker juga..tapi nasib baik tak ikut nafsu. Aku suka kumpul sweater..dan masih teringat wind breaker PUMA last year yang aku nak sangat tapi takde size. Dah takde dah design tu.



Ni dua benda yang aku g raba-raba tapi tak beli. Sony Xperia Z. Cantik gak. Sangat solid. Video and gambar Xperia memang la yang terbaik..Sony kot. Tapi sebab Note 2 ni baru sangat lagi..tak pe la..lain kali. Kita tunggu Xperia ZR ke. Sehsuai ngn nama aku kan? And gambar bag besar tu..itu antara wishlist aku..nak bag sports yang boleh sumbat mcm2 termasuk bag kasut.Senang kot. Bag tu dari Reebok. RM109 before less. TAPI besar sangat lah untuk aku. Dah mcm Santa Claus lak..hahaha. Aku pun tengok looking for backpack nak ganti Deuters Junior aku .. Emm..ada sapap2 nak bagi hadiah? Hiskk...




Petang tadi turun jog lagi. Tengok cuaca OK dan UNITEN dlm mood cuti..sure tak ramai orang..so mari berlari. Aku suka lari hari Jumaat sebab sure dah ramai balik dari kerja dan stadium pun tak ramai. Hari ni..sila lihat attire running aku. Seluar MERAH okek..ngee. Punya la pemalas nak tukar proper track bottom..aku belasah pakai suar tidur ni. Hahahaah. Suar RM10...apa yang di harapkan darinya? Berpeluh2 kaki masa lari..rasa mcm nak tarik suar naik ke lutut. Haahaha..sib baik lom gila lagi. Padan muka..malas lagi. Since tadi masa tengah lari hujan turun..tak sempat nak kemho kat stadium..so kita kemho depan umah. Gila berkilat muka..sebab hari ini ...aku pancit weii!!! 




Sila lihat. Kenapa aku pancit after 2.5km? Sebab aku dah memecut (pecut ke? hahaaha) pada 2km pertama. Ya ampun...but still tak dapat buat 5minit perkm walaupun dah semput berlari. 2.5KM dah masuk stadium..rasa macam nak pitam dah. Angin pun dah kuar dari badan..mula lah asyik..burp..burp burp..hahahaha. Dah memang tak mampu..aku lenggang mak limah je laa..almost 350m aku jalan. Pastu aku push balik..run Liza run...apa ni? Tapi memang dah tak boleh. Buat je slow run dan bila apps bagi tahu dah 4KM..aku try push for 5KM..erkk..dah takleh gi..So..dapat la 4KM yang semakin hentah apa2 time nya. Stops apps and walk 400m pusing stadium..hujan turun..jalan kaki balik umah. Kira cooling down la tu..apa tah masalah aku ni..Mungkin salah nasi mamak sebab lunch kul 3pm+..hahah..salahkan mamak lak. Kesian mamak. OK la..aku yang memang pancit. Sekian terima kasih. Uwekk..



Orang kata..aku kurus kering..tapi cuba tengok pic ni. Nampak tak? Nampak tak apa yang aku nampak?  Nampak tak kat mana keberatan dan kegemukkan aku? Hadoiii..nampak sangat lah peha dah mcm drumstick. Berat la weiii.. sebab tu nak beli seluar selalu stuck kat peha. Apa ni? Hadoii..lari buat peha besar ke? keh keh keh...Kena cari jalan la how to kecik kan peha. Mari google.

OK..sok kerja...jangan tidur lewat. Emm..dah lama tak tidur lewat..eh ye ke? entah la... hee..

papai!
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!