Thursday, May 23, 2013

.. Penat der ..



Wajah2 kepenatan. Bila dah penat.. semua jadi malas. Bedak ke..lip gloss ke..malas nak tepek. Biarkan wajah ini 'bogel'. G dinner kejap je pun.

Dah hampir 3 minggu kot aku balik lambat. Takde la lambat sampai malam. Tapi bila kena rushing nak amik anak..kul 6.30 pm baru sampai rumah..itu adalah lambat. Tengah sibuk dengan online event..and makin byk lak prosess berubah..maka makin byk lah testing kena buat. And lately..asyik ada gangguan network jek. Kami as a koordinator memang tersepit. Kadang2 kena marah gak ngn user. Kadang2 terpaksa hadapi kerenah team sendiri..kena pasang and angkat hardware sendiri. Kadang2 kena fikirkan flow kerja orang yang asyik refer kami mcm lah kami ni diari. Kadang2 doket masuk bertalu2 tgh masa tgh sibuk takde depan pc dan kadang2.. kena berada di dua tempat yg berlainan dalam satu masa. TAPi kadang2..bila semua smooth.. penat gak sebab tak tahu nak buat apa. Heee. Aku masih tak 100% suka ngn job ni.. tapi 1 benda yang buat aku OK..aku ada team yang best. We can talk..discuss..learn..and belasah each other. Not heart feelling.

Masih teringat kejadian nyaris accident masa amik anak2 tengahari tadi. Event habis pukul 1 lebih. Kesian lak kat anak2..so aku pun rushing ke sekolah. 1.20 kot rasanya. Tapi alhamdulillah..aku masih fokus. Dapat lah aku elak drpd kejadian mimpi ngeri kalau jadi. Hiway 3 lane. Dekat2 dengan flying over Bangi .. aku drive lane kanan..bwk ODC ni..memang tak rasa laju..so main syok je tekan. Depan aku ada Getz biru..sama2 laju. Tiba2..Unser yang berada di lane tengah masuk ke lane kita orang dengan speed yang sangatt lah perlahan dan tak bagi signal. Unser tu dah himpit Getz tu..tapi Getz sempat elak and hon agaknya..aku yang kat belakang dah pulas streng ke arah kanan dan tekan brek abis2..ohoii..terpusing la gak 45 darjah and terhenti kejap kereta sbb Getz tu berhenti..dah la kat lane paling kanan..aku terus pandang cermin belakang utk sedia kena hentam ngn kereta belakang..tapi alhamdulillah..belakang aku takde kereta. Hadoi..berdebar siot! Driver Getz sangat marah ..kuar tangan dr tingkap marah Unser.


Ok..aku betul2 penat. Dah la tak leh cuti sampai tengah bulan 6. Aku cuba kautim ngn team mate utk 2 hari cuti hujung cuti skool nanti. Alhamdulillah dia ok. Masa tu tak pack sangat sebelum mula pack balik minggu seterusnya. Ahad ni aku kena kerja lagi..huh. Penat badan and otak..sampai tertido balik kerja tadi..konon nak Jog..2 hari aku ke laut..heee. Bestnya kalau dapat tidur tanpa gangguan..kan?



Papai! ♥

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!