Friday, May 10, 2013

.. Larian Gigil ..

Balik kerja tadi dah lambat sebab meeting. Pastu Danish tinggal kasut lak ..so patah balik amik kasut. Sib baik masih dalam Sungal Ramal. Aku adalah SEMPUT bahana 5 cawan kafein hari ni. Semua gara2 meeting. Memang doktor dah pesan..kafein tak boleh lebih dari 2 cawan sehari utk aku sebab aku ada prob ..semput tapi bukan asma. Mungkin angin. Since aku dah lama tak exercise..dah terasa badan tak sedap. Rasa berat walaupun orang dok tegur aku kurus ...tapi aku still rasa berat. Badan pun tak sihat betul lagi. Lunch tadi big boss belanja beriyani kat opis..nasi aku share ...ayam pun aku share.. selera masih ke laut.



Nekad. Aku nak gak turun utk berpeluh. Aku pernah baca artikel..stop running kalau demam..tapi asal lari gak ni? Ngee.. sebenarnya nak lari kat stadium..ada game la pulok. Nak tak nak...lari je la kat mana2 yang patut. Target 3km jek sbb dah lambat and lari sorang2 je pun. Takut kalau ada hanjeng..tapi alhamdulillah..UNiTEN aman. Jumpa lembu2an je. Since nak wat 3km je and target nak peluh and nak bagi jantung kerja..aku terus start laju. Laju la kot utk aku yg bukan runner ni. So dpt 6min+ each 1km.. tapi after 2km+..hadoii..penat! Aku lenggang jap. Lari lagi..dgr je apps cakap dah 3km..terus stop. Jalan for 200meter..dah nak termuntah...ayok! Ni kalau pengsan..naya ni sorang2. Terus start enjin..x warming down..terus balik.

Masuk umah..tanggal semua..minta air..terus dok atas katil. Huaa..gigil. Ni dah releks sket. Bengong lah! Gigil la gak ni..hiks. padan muka..tengah lari tadi..nampak lah sayup2 #runningcouple Bet and Abamnya seiring selangkah mengatur gerak. Rajin sangat.  Tabik spring!

Ok la..papai! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!