Friday, May 24, 2013

.. Just wanna be FIT and Healthy ..


Hallu! Update blog lagi? keh keh keh..dah nama pun LIZASUKAMENAIP kan? maka..harus lah mengupdate blog walaupun takde benda penting pun nak share. Aku memang suka MENULIS selain daripada bersukan. I love SPORTS too. I love Netball forever and ever..InsyaAlla, berkat doa, usaha dan nasihat .. aku akan turun training as a sparing partner nanti. Nak main selection dah terlepas..padan muka aku. Takpe, bukan rejeki dan boleh bercuti dengan keluarga. 



Aku pun suka baca motivasi quotes. Aku juga suka hasilkan kata-kata aku sendiri. Aku pun suka jadi model untuk quotes2 kat blog and instagram aku. Har har har. Ala..poyo ke? Tak kan..? Benda2 ni buat aku happy.. bermain dengan kata-kata wpun hanya copy quotes from internet, pastu design and share. Gembira rasanya. 



Tadi petang, alhamdulillah, cuaca sangat cantik untuk berlari2 suka suki isi masa lapang. With proper running attire sebab aku tak suka pakai berlapis-lapis..aku pun berlari la sendirian. Start dari rumah, pusing 2 round dekat parking COIT sebab nak cari more milage tapi tak lari jauh2..pastu lari ke stadium..eh, takde bola lah. Terus masuk stadium lari dan lari..Target 30 minit je tak kira bape KM pun. Hari ni masa berlari dengan Pure Connect. Aku cuba elak lari atas jalan ..lari atas kaki lima sebab kasut ni memang terasa gila jalan and nampaknya Pure Connect memang sehsuai lari kat track. Boleh la nak buat layan lari suka2..dah beli kan? Dapat 4.32 KM je for 30 minit. Hahahah..dah lari pun sebulan 2-3 kali..apa la nak fikir lebih2. Satu peel aku..badan tak penat sangat..tapi MENTAL yang malas. Aku lebih ikut mental sebenarnya..emmm..sebab running for fun je kot. 



HIsk..since stadium tak ramai ..ada la 2 orang lagi lari..sapa tah, maka nya, lepas run..apa lagi..Ngeee..amik pic syok sendiri lah. Running shirts is from NIKE..beli kat HK, bawah RM100..ok la juga tak rasa peluh kat badan. Rugi beli satu je. Agak selesa dengan running shirt ni sebab aku amik size L..saja je nak bagi labuh. Idak la segan kalau nak lari . Lagipun baju ni takde bahu..so tak nampak mcm baju size L.. Apapun aku rasa..running shirt from MWM tu dah okek sangat.. walaupun nampak macam tebal..tapi memang best untuk lari. Tapi tak suka sebab design dia sarat sangat.


Nice kan bentuk muka bumi ni? Antara 5km yang dapat 30-32 min. Ni masa aku run kat padang golf tepi pantai Awana Kijal. Nak dapat kan 30 min untuk 5KM..at least 1km mesti lari 5 minit. Speed at least 10km/h ++. Mungkin sebab masa kat sini lari atas pasir..kot la kan. Dulu..nak lari 3KM pun rasa mengah dan jauh sangat dah..tapi now, tak lari lebih dari 3KM terasa 'tak bestnya'.. heeee.. 

Sebenarnya nya..kalau nak tahu..nak hilang 300kalori dalam masa 30 minit ada caranya..cee teka apa? heheehe..ni aku baca la eh. Sorry kalau taip dalam kategori 18sx. Apa2?? jawapanya..Having Seks 3 times a week.. It's makes u fit, slim and healthy..tak yah lari jauh2..dalam aircond jek..hahahaha. Opss..over sudah..

Pabai!
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!