Tuesday, May 28, 2013

.. Beautiful Tuesday ..

Hi guys.. how was your day? Alhamdulillah..hari Selasa berlalu dengan tenang dan out of stress.

Cantik kan matahari pagi ni? Since dah tak hantar anak g skool sebab cuti..dapat snap SUNRISE dari COIT ni puh dah happy. Asal aku taksub sangat dengan Sunrise dan Sunset? Entah..tapi aku suka tengok langit dan laut.. sampai my team siap ckp, aku skylover. Macam mana dia perasan pun tak tau. Maybe dengan gambar-gambar yang aku share kat FB. 


Matahari petang. Hari ni umat Islam boleh tentukan kiblat sebab matahari betul-betul atas Kaabah pada jam 5:16 pm. Ni aku terlewat snap lak. 5:20 pm. Terik tapi tak panas. So decide..ok, boleh jog hari ni. Lagipun sejak kerja kat COIT ni..boleh balik on time. Alhamdulillah. Makan minun pun di tanggung. 



Hari ni turun jog agak awal due to cuaca yang cun. Kul 6 dah turun. Memang target 3KM je untuk warming up nak training netball. 3KM non stop. Hahahah..bukan senang aku nk buat non stop wei..tengah2 lari, abis lak bateri earphone..apaa daa..Aku rasa, aku dah selesa dengan Pure Connect tapi dengan syarat..jangan lari atas jalan..lari atas kaki lima. 



Eh..netball? Yap..aku dah decide..aku akan turun as a sparring partner. Lupakan semua benda2 negative. Sports is about your health and sports is healthy life. Turun support kawan2..semoga dia orang menang nanti. Cuma delima tengah nak cari pemain veteran..nak sampai 5 orang. Jenuh gak nak cari. Kalau marathon..boleh la declare aku as veteran sebab dah umur 35. Hehehe. Tapi tadi sebab aku g jog dulu..so aku pakai running shoes. Masa main mula la..asyik tengok tapak je..bunyi geseran pun dah lain...pastu sakit sikit kat bahagian arch. Dah la main C tadi..ngeh ngeh..kita bagi GS yang ganti aku training..aku ? campak je kat mana2.. InsyaAllah boleh. Yang penting..FIT. 


Cantik gila body mek ni kan? Huhuhuhu. Skinny? entah..ni antara badan idaman aku. Ramai gak tanya mcm mana aku menten badan mcm ni. Aku pun tak tahu nak jawab macam mana. Bukan kedekut ilmu..tapi aku memang tak tahu. Tapi now aku dah rasa badan makin berat. BERAT tau..bukan GEMUK. Kita kan boleh rasa keselesaan badan sendiri. Bila terasa peha dah macam drumstick..dan bila duduk boleh cubit2 perut..pada aku, itu dah tak selesa. So pilih la..sama ada nak diet makan (oh no!) atau nak exercise. Aku pilih exercise.
Ni pic pagi tadi masa parking kat COIT. Eh..'Abang' saya lah..hehhe. RB1 tu lecturer punya kot. RB3 tu Mr.Abe punya. Apa beza? Satu RB1 Absolute..modela lama tapi power sebab Absolute dan satu lagi RB3 model baru tapi tak berapa nak power. Hiks. Dari segi design, RB3 dah modern..Aku suka RB3 dan Mr.Abe sebenarnya suka RB1 Absolute...TAPI mahail la weiii dari RB3..

Aku tengah terfikir.. emm.. kenapa kalau kita ada kawan tapi kawan kita diam membisu..kita biarkan je? Kawan tu tak penting ke? Atau tak kisah pun dengan kawan tu.? eh.ni cite apa? heheh..ada lah.ye lah, kadang2 orang ada cite masalah and tanya pendapat..so aku pun kena lah fikirkan gak.. nama pun kawan kan? Aku rasa..MUNGKIN kawan tu tak anggap kawan yang penting dalam hidup dia..so, nak blah..sila blah. AMAN rasanya..hahhaaha.. Ada betul ka?

OK la..papai..take care world.. !



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!