Saturday, May 11, 2013

.. Terapi Jiwa - Shopping Yok ..


Hello. Wat apa? Nantuk ni sebenarnya. Tapi nak gak update blog. Tadi petang, kita orang g AEON Equine Park. Sebenarnya g sana takde tujuan pun...saja2. Kita orang kan memang tak reti dok rumah kalau weekend. Plan nak dok umah supaya anak2 study pun entah kemana. Panas la now ni kan? So decide g Mall..sejuk sket. Dinner awal gila la jugak. Makan Kenny Rogers jam 6.30 petang and consider je as early dinner. Lepas makan..dah masuk maghrib..Mr.Abe ngn Danish g solat. 



Dalam jiwa yang kacau ni..kacau apa eh? Ada lah..rahsia..hehehe. Memang shopping adalah Terapi Terbaik. untuk aku. Tapi kali ni Terapi Jiwa ni tak berapa nak sakan lah sebab ada pemantau a.k.a Mr.Abe..kalau aku jalan sorang tadi..habis lah. Masa Mr.Abe g solat..aku jalan ngn Dania..tengah sale lak tu..up to 70%..apa lagi..ini lah masa nya. Dapat suar slack kerja Agenda 2 helai RM49.90..ok apa? Kan kan ? LadyLike pun ada sales..belasah je pakai jeans LadyLike sebab aku suka cutting brand ni. Cutting orang Asia and tak payah potong kaki. Dilema nak beli seluar adalah kalau jeans Straight Cut, pakai size 27, abis gelebeh dari atas kebawah..kalau pakai Boot Cut size 27, ketat kat peha. So nak selamat, amik je size 28..pakai je belt asalkan selesa kat peha. Straight cut size 26 takde la pulak. Sama gak nak beli suar slack. Amik XS, pinggang ngam tapi ketat kat peha. Amik S pinggang longgar lak and peha cunz. Besar sangat ke peha ni? 




Uhuk! New runnging shoes. Beriya! padahal lari sebulan ada 2-3 kali jek and event running pun tak register. Tadi naik atas nak cari backpack Deuters. Sekali terpandang Brooks ada sale up to 50%. Wee..menarik ni. Berkenan kat Brooks Pure Connect. Actually ada untuk Men jek..ala, boleh lah. Murah kot. Amik size lelaki paling kecik and sempat baca review kat Google. Kasut ni the best minimalist neutral shoe untuk Brooks Pure Project. Tapi since tapak dia mcm tu, tak sehsuai untuk long distance running. Aku pun tak penah lari lebih 10km..so ok la ni. Kasut ni juga tak sangat sehsuai untuk jalan raya dan tak ok untuk orang sakit lutut sebab dia sangat lembut. Em..okek. Lari kat stadium, ok kot. After less kasut ni adalah RM199..and aku pakai voucher RM60. So total price for this shoes is RM 139. Aishh..ok sangat kan? Aku declare kasut ni sebagai HADIAH HARI IBU untuk aku dari Aku sendiri. ngeee...



Actually, hari ni kita orang berbelanja guna Voucher. Voucher ni dapat masa pembelian barang2 masa Jusco Member day card kat Midvalley. Beli barang..dapat voucher. So kira shopping tanpa wang lah hari ni kecuali duit kasut Brooks yang aku kena add on sebab baki voucher lepas beli barang2 lain tinggal RM60. 

Sebelum balik, belikan Danish and Dania bag sekolah lagi dekat Swan. Teruk betul bag sekolah zaman sekrang ni.Senang nya koyak. Ni baru bulan 5..dah kena beli bag baru. Nanti next time kita cuba Deuters ke..Salomon ke..Karimoor ke pulak kan? Tengok tahan tak. Tapi kena lah pakai bertahun2 sebab mahal. Hiks..

Ok la..nantuk. Semalam tak boleh tidur. Asal la aku ni. Pastu batuk lak..maka nya, telan je la ubat batuk supaya dapat tidur. Huhuhuhu..

Papai! luv



posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!