Tuesday, April 02, 2013

.. Bila hati sedih ..

Assalamualaikum and hello 2nd April... Cepat betul masa berlalu kan? April datang kembali and sejak dua menjak ni, ada suatu perubahan besar yang aku rasa..apa dia? Dah ramai orang tak sambut APRIL FOOL.. amazing? Dan kalau nak cerita pasai April Fool..semua pun dah berlalu..zaman belajar2 dulu je dok buat lawak April Fool and so lucky, anak2 pun tak tahu about April Fool..good kan?

Sejak semalam..hati aku terasa sayu and sedih sangat. Ada few things yang buat aku menangis dengan tak semena-mena. Hiba..sayu..sedih..sangat lah! Mungkin dah tak macam dulu..aku lebih suka berdiam and sometimes kalau dah tak boleh tahan sangat...aku tahu siapa kawan2 yang aku boleh cerita..just nak luah rasa.. Thanks friends! and I wish...orang yang paling hampir dengan aku adalah orang yang boleh jadi bahu aku..bercakap, bercerita dan bergurau senda..tapi..tak apa lah..Allah dah tentukan macam ni kan? Lagipun sejak aku 'terkena' balik dengan orang yg aku berkongsi rasa (tah apa la seronok sangat tahu hal orang lepas tu canangkan balik pada orang) ... aku jadi ..OK OKEK..Enough! Full stop.

Bila hati sukar di mengerti

Apa aku buat untuk pujuk hati yang sedih? Yap..semua orang tahu, cara terbaik adalah mengadu padaNya.Tapi aku ada cara sendiri selain itu..lagipun, tak kan sedih baru nak berhubung dengan DIA kan? Suka ..gembira..pun DIA sentiasa ada...opss..ayat macam baik kah? Maybe nampak mcm ayat poyo tapi YAP..walaupun aku ni kadang2 kelaut...hati aku tak pernah berhenti berdoa semoga semakin hari..aku menjadi semakin baik.. susah kan? Emmm...kalau baiknya anak hasil doa seorang ibu..jadi baik seorang isteri? Berdoa lah wahai suami...

Setakat ini, bila hati aku sedih...aku cari gambar dalam Note aku, edit and zahirkan perasaan melalui tulisan. Luahkan rasa melalui kata-kata. Pujuk jiwa melalui mainan warna. Tenang rasa.

Tak pun, kalau tengah ada kat opis..buka Media Player..layan lagu2 yang boleh repair balik hati ni. Pakai headphone..pasang kuat2.

Dan ini pun cara aku..menulis di blog. Mungkin tak sehebat blog dulu..aku belasah je apa yang nak aku luah...blog kali ni lebih ..oh berhemah. Lebih kepada tuju kepada diri sendiri.

Pagi tadi..air mata aku hampir tumpah lagi masa sarapan...huaa..bergenang2..TAPI bukan sebab sedih..tapi sebab pedih mata bau bawang. Hahahaha..bengong la kan..mamak2 tu yang dok potong bawang kat dapur..aku lah yang meroyan kat meja makan sambil makan. Sapa lagi eh yang bergenang mata? hahah..nampak sangat tak masuk dapur..

Dan ni pulak..cara paling best nak handle sedih .... shopping or cuci mata Online. Ngeh ngeh ngeh :
Jom tengok benda yang tengah ada dalam kepala otak aku.


Garmin Forerunner 10.
Wow...comel! Tertarik sebab warna pink tu jek. Harga pun not bad..bawah RM500. Ada GPS and lengkap la untuk pelari biasa2 cuma takde HR Monitor. Ala..Suunto aku ada HR Monitor pun aku tak pernah pakai..cee baca kat sini : Garmin Forerunner10 and nak beli? hak hak hak..idak lah. Aku bukan runner pun. Lari pun sorang2 and kalau rajin jek. Kesian kan ? ahaha..kesian lah kat diri sendiri dulu kenapa sampai jadi mcm ni..and masih terngiang2 lagi words yang betul2 buat aku menjauh.. It's hurt and really2 hard to accept..Hoi!! Redha lah Liza...dunia ni berpusing..mcm tu jugak kehidupan..masing2 ada habuan sendiri ..

Apalagi dalam kepala ni? Haa..ada bag Gucci..ada new shade also from Gucci..ada gunung..oh rindu gunung..tapi nampak kena declare retired lah dengan gunung..tak kan nak panjat sorang2 kot? Lagi ada apa? Ada London Bridge..eh..jauh nya berangan. MAS offer ticket RM2.4K return dengan A380..oiitt..best tu..ok..berangan. Lagi ada apa?

Ada kaabah ... ada masjidilharam. Yap! Sapa cakap benda ni takde dalam kepala aku? And aku minta maaf, kalau pun rezeki aku ke sana..aku akan pergi lillahi taala bukan kerana orang dok kata2..'jalan tempat lain boleh..umrah tak nak pergi'. Ada orang dengan baik hatinya sound aku..'Jangan rasa dah abis pusing dunia selagi tak jejak Mekah'.. hua hua hua..ayat membunuh or ayat motivasi? Bila masa lak aku cakap aku dah abish pusing dunia? Bagus la kan..semakin cakap2 mcm ni menjadi doa untuk aku lebih cepat sampai ke Tanah suci..Amin.

Okek..tiba2 mata nantuk.. and mood nak wat kerja pun lom mai2..dh tertinggal dalam laut kot.. Hiks..

Papai!!


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!