Monday, April 22, 2013

.. Post tanpa Tajuk ..

Ya Allah, mengantuknya...sakitnya kepala..mata tak leh buka ni. Ikut hati..memang EL je ni tapi nak simpan cuti..banyak benda nak buat dengan cuti tahun ni.

Semalam adalah hari yang memenatkan. Tak tahu la kenapa. Biasanya, kalau bab tawaf mall ni..energy  aku memang superb tapi semalam macam ada yang tak kena pada badan. Aku rasa sebab aku lari 3km ari tu..tak buat warming up and down and ada few things yang sesakkan kepala.


1st time berHagenDaaz celup2 bersama famili. 



Semalam, kul 10.30 am dah kuar rumah, bersarapan di mamak (aku bukan superMom, sarapan pun tak buat..kan? ) dan lepas tu terus ke Midvalley. Objektif? Nak g beli skin care aku and nak cari sejenis barang yang tak penting sangat, tapi agak perlu. Settle urusan skin care and oh, baru aku tahu, kat situ boleh buat facial jugak.Good la sangat. 

Lunch hanya lah memakan Hagen Daaz celup coklat. Saja nak try and minta Mr.Abe belanja. Pernah ke dia tak tunaikan apa je yang aku nak? Layan kan je..nanti muncong panjang..malas dia nak tengok. Hiks. Ingatkan mahal la sangat aiskirm celup2 ni..rupanya..boleh la nak ulang2 lagi lepas ni. Better than makan  Baskin Robbin kot. Lepas makan aiskrim..operasi mentawaf Midvalley pun bermula. Cari punya cari..tak jumpa2. Alahai..dekat 5 jam tawaf..takde pun barangnya. Since dah penat..decide g beli barang basah..dinner makan kat umah je. Malas dah nak kuar..tapi sapa masak? Tak yah la jawab..aku dah tertido balik Midvalley tu kul 6.30 - 7.30 pm. Asal la penat sangat ?

Malam..lepas settle semua2..aku masuk tido kul 9.30 am. Memang tertido lah. Aku dah niat nak puasa ganti...banyak lagi wei..WAJIB dah mula puasa  ni. Tapi kul 10.45 pm aku 'terjaga'. Terus ke depan sambil iron baju and kemudian lepak di sofa terus tertido kejap .. KACAU! Hasil terbangun and tertdo lambat..aku terlepas waktu Sahur. Ya Allah. Bangun2 dah 5.44 am, ada lagi 5 minit jek. Bangun, minum segelas air..and tiba2 azan. Ya Allah..apa la nak jadi ni... semoga Allah permudahkan urusan puasa aku hari ni. Amin.

And now..aku tengah weng and mcm berkira2 nak tidur..dapat sekejap pun jadi lah..tapi di mana ya?

Papai!


2 comments:

m a r i s s a said...

teringin plak nak cube makan ni... best x?

www.diyanamarissa.com

Liza Abd Rahim said...

hai Marissa

Em..biasa je. Aiskrim pun dlm scoop kecil2..ada la dlm 12 ketul kot. Kalau mkn berempat..tak puas..2 org kot. But HageenDaaz memang sedap :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!