Sunday, April 07, 2013

.. Malaysia Woman Marathon 2013 - DONE ..

Felt great! Ahaks..pinjam tagline Ibe. Alhamdulillah..dlm aku dok gigil lapar .. berjaya gak aku habiskan run ni. Ikut registration..aku run 8km.. tapi.. terkena lak more than 9km. Memang dlm latest news..dia ckp, upgrade to 8.8km ..tapi lari punya lari ...lebih dr 9..


Ni kawan2 from Uniten. 3 go for 8km and 2 go for 21km.. cool je muka semuakan..Aku dah sarung jersi sebab malu running shirt aku senteng..ngeee...


Aku datang awal pagi td dengan Masyu.. tahniah sis...1st 21km dengan time yg sgt Okek.. dpt pacer terbaik ek.


Ni je la yg aku dapat..tak dapat pendant pun. Lawa nya pendant tu. Target nk dptkan pendant sbb dlm news cakap 100 pertama dr kategori 8km akan dpt..tp masa nk mula run..annoucement ckp..50 pertama jek..lg 50 utk geng OKU. Oh..apa kah harapan nk dpt 50 pertama..1st time lari jauh kot..


Over tak? Aku memang gila dgn sport gear.. semalam g Mines sorang2 lak..aku rembat bluetooth headset from Rapoo (ah woon suggest) and pouch...mmg dh lama cari pouch sbb running track bottom aku takde poket. Tapi aku pakai pouch dlm baju..segan lah. 8km je pun..ngee..


Ini lah hasilnyaa. Gila saiko lah 8km terakhir. Aku cuba slow down pace..sbb nak menten lari..tp mcm tu gak pace aku. Kena belajar lg kot.


Masa start lari...aku dah target kurang 1hr for 8km. Dengan route berbukit2..aku puas hati dgn time aku and dpt 8km = 58min. TAPI..jeng jeng.cuba tengok 2km terakhir.. hahaha..aku dh down dh masa tu sbb patut 8.8km je..asal tak sampai2.. kena lak last2 tu bukit..aku cuba menten gak lah..dan sgt ramai lah photog last2 ni...haiyo!! Sengan lak aku nak lenggang mak limah..so push juga diri utk lari .. yang merah tu..mmg sengaja aku slow sbb aku nk pecut turun bukit..kenapa lah ada gak org jalan turun bukit? Kan rugi..

Sepanjang run..aku igt sgt2 4 perkara ni. Ada org ajar..tq so much. Appreciate it!

1. Lari ikut pace sendiri jgn ikut org.
2. Masa lari..tangan jgn byk gerak.
3. Lari gunung hujung kaki.
4. Kalau lapar dan tak larat...guna mental utk push ..

Overall..aku happy run td wpun aku lapar dan x cukup tidur. Aku tertidur betul2 pukul 3am and terjaga kul 3.45..ayokk!! Sib baik sempat mandi and siap.. kali ni aku dh x byk jln..yay!

Okla..nk mandi..papai! ♥
posted from Bloggeroid

4 comments:

lina said...

Congrats on the run.

Sangat nice timing. Dah lari dekat 10K lak tu! Bukit lagi!
Aweosome!

Lepas ni, lari katne lak? :)

Liza Abd Rahim said...

hai kak lina..hee..tq.
tak pernah ada proper training pun..setakat ikut bdn and mental je nak buat time.

X lari mana2 lg lps ni.. lari jog2 kat UNITEN je..

@nannoor said...

thumbs up!!
keep on running :))

Liza Abd Rahim said...

Thanks fara.. insyaAllah!







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!