Tuesday, April 23, 2013

.. Hari ini hari Selasa.


Hello! Hari ni, masuk hari ke 4 kepala aku sakit bangettt.. waduhh..ngapa ni? Sakit kat bahagian atas..berdenyut nyut nyut dan lagi sekali, aku amik halfday petang. Selepas amik baju kat dobi, aku lajak kejap kat Al-Ikhsan..tapi takde gak benda yang aku nak..So, balik umah, gedebushh..TIDO! Tido untuk hilangkan sakit kepala and tido untuk tenangkan fikiran. Emm...dapatkah bertenang? Tidur pun tak lena.. Teringat masa aku wat facial ari tu...orang yang wat facial tu siap tegur 'MIss, kerasnya bahu..MISS penat ya?' ... huhuhu. Aku geleng je la kepala...penat apa nya? Pastu pagi tadi aku dengar IKIM..tajuk stress. Rupanya, salah satu tanda stress adalah bahu dan belakang tengkuk kita akan keras..ohooo..itu ke maksudnya 'PENAT' Amoii tu. OK..dah faham. AKu stress ke? Maybe lah kot.. 




Stress tak stress..penat tak penat..and sakit kepala tak sakit..alhamdulillah aku berjaya gak habiskan puasa hari ni. Dah 2 hari aku puasa. Rasanya akan terus sambung sampai Khamis. Banyak lagi kot nak ganti. Since kepala asyik sakit je..aku minta Mr.Abe bawak aku berbuka di Chicken Rice SHop. Sebelum tu, aku berbuka dulu kat umah dengan roti. Lepas makan, pusing jap Alamanda cari barang kita orang cari kat Midvalley tak jumpa2 tu. OKek..aku punya dah settle...Mr.Abe tak mau..tinggal nak carikan untuk anak2 jek. Kalau perlulah...

Ini birthday kad pertama yang aku dapat untuk tahun ni. Awalnya hantar kad ya. Hehehe. Sapa hantar? Bukan org persendirian. Keh keh keh..Tapi suka words kat kad tu.. LIKE banyak kali lahh.. ;)



Selama 4 hari aku sakit kepala bagai nak rak ni..aku cuba elak amik ponstan. Semalam try panadol jek..and hari ni..dah tak tahan lor. Sampai bila nak mcm ni kan? Tak kan nak cuti je. Dah la Sabtu kerja. So aku wassap adik ipar aku..ada ponstan tak? Dia kan nurse..so semua bekalan ubat ada kat umah dia. Lagipun ponstan tak jual kat kedai. G umah adik..dapat la ponstan pink ni..ni kerajaan punya..swasta punya warna kuning. Alhamdulillah, lepas telan dua biji tadi..rasa lega sket kepala. Terpaksa la mengalah..telan juga lah ponstan oh ponstan.

Okek..jom tido. Semalam aku terbabas sahur lagi. Bangun ngam2 dah nak imsak..since belum azan, aku bangun minum air..alhamdulillah, dapat berkat sahur. Tu jek yang nak..tak makan pun takpe. Syukur. Semoga aku terjaga sahur pagi ni nanti..dah tidur awal ni kan?

Ok lah...sebelum tiidur...I would like to say something 'Sepahit mana pun suatu kenyataan harus di telan..telan lah terutamanya ianya datang dari kemahuan dan kehendak kenyataan itu sendiri. Paksaan tak elok untuk sebuah kenyataan yang menyakitkan...semoga sedikit keredhaan dapat merubat seribua kesakitan' 

Papai!

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!