Wednesday, April 10, 2013

.. Sushi Bonanza April 2013 ..

I Love Sushi..famili pun sangat sukak Sushi. Sokmo juga lepak kat Sushi King anak beranak dan bila Sushi Bonanza tiba...adalah menjadi-jadi kegilaan memakain Sushi. Kenapa Sushi King? Sebab antara kedai Sushi yang murah compare yang lain. Pernah juga makan dengan kawan2 kat Sakae Sushi, makan  sendiri, bayar sendiri ok lah kot kat Sakae..tapi kalau nak bawak famili..fikir juga 2 - 3 kali. Mahai seringgit dari Sushi King aku rasa. Kalau makan Sushi bukan time Bonanza, aku mesti order Salmon Rice Set dan Salmon serta Ebiko adalah dua jenis sushi yang jadi kegilaan.

Ada orang tanya..HALAL ke? Emm...Yap, aku jawab HALAL walaupun takde sijil HALAL. Aku pernah tanya sendiri staff Sushi..'kenapa takde sijil halal?' .. Last time...Sushi hidangkan Unagi with few percentage alcohol dan mereka memang beri tahu, that Unagi ada alcohol. Tapi now, unagi dah takde alkohol sebab dah guna unagi dari Malaysia sendiiri. Unagi tu belut ya kawan2..Dulu ada alkohol sebab Unagi imported from Japan..so, nak bagi tahan lama...sebab tu di perap dengan alkohol. So no more isu on alkohol. One more thing..katanya susah nak dapat sijil halal sebab melibat makanan mentah. Emm..cuba la research sendiri.  Dan kalau nak baca lagi pasai Halal ni..sila lah klick : SUSHI KING FAQ.

Secara peribadi, aku yakin Sushi King Halal. Yang dok buat Sushi pun orang Islam kita kat kaunter Sushi dia orang. Boleh fikir logik kot?  ;)



Mr.Abe cuti hari ni..kami ke MINES untuk 2nd round Sushi.


Aku nak share something..cantik tak casing ni? Aku puas hati dengan quality dan harga. Beli online and kalau berminat..aku rekeman shopping kat http://ipmart.com.my. Service pun bagus walaupun just guna email.

Ok..papai!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!