Tuesday, September 27, 2011

..Dalam Semak Ada Duri..


Hah! Siapa terra, sila sambung  Title aku tu? Ok tak pe..mari sambung sama-sama..Pantun yang sangat2 familiar masa kecik dulu..

Dalam Semak Ada Duri,
Ayam Kuning Buat Sarang,
Orang Tamak Selalu Rugi,
Macam Anjing Dengan Bayang-bayang.

Pantun jek pun..takde kena mengena dengan entry kali ni..saja nak sesuaikan dengan gambar .. ngeee...

Hari ni aku boleh declare Hari Sejarah 11 tahun aku berkerja..hahaha,ni bukan post nak merungut,mengata apatah lagi meroyan..ni kenyataan hidup aku untuk sekian lama..Markah Prestasi Kerja aku jatuh menyembam ke bumi. Tepuk dahi je lah..and tengah pujuk diri..'apa2 je lah..dah malas nak fikir'. Sehsuai lah kot dengan aku yang 'tak buat kerja'.. syukurr! Kalau nak kira kenaikan gaji. - tolak, campur, darab, bahagi ..jeng jeng jeng, mungkin tak sampai RM60..takpe la kan..rezeki masing2..Alhamdulillah.


2 comments:

Suriati said...

sabar kak zai...itu dah rezki ..walaupun kekadang kite rase begitu tidak munasabah n tak adil...hanya tuhan saje dapt menilai segala2nya... apis same nasib la ngan kak zai....ermm..sian dia...

Liza Abd Rahim said...

thanks ateng..ok jek..InsyaAllah, masih siuman dan tahu semua ni Allah dh tentukan.. :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!