Thursday, September 08, 2011

..Aku Buntu, Kaku dan Beku..

Semalam, dalam kesibukan aku membuat kerja yang aku tak suka - aku masih melakukannya bersungguh-sungguh. Hampir ke jam 5 petang aku di situ melakukan troubleshooting masalah-masalah yang berlaku. Tapi tipu lah kalau kata aku buat sorang..ya aku ada dua orang lagi team untuk task yang di beri. Aku tak merungut walaupun sekali, aku tak mengeluh sebab aku tahu, itu tanggungjawab yang di beri. Sedang itu, aku mendapat berita yang buat air mata aku mengalir lagi. Sebak dan seksa nya terasa dalam hati, status sakit hati aku titipkan di laman FB. Aku ikut emosi? Aku dah penat main tarik tali. Kenapa aku seolah-olah satu beban kepada tempat kerja aku sendiri? Sedang sibuk aku melayan emosi, OCS aku berkelip-kelip dari teman yang memang sentiasa ada bila aku dalam situasi begini. Kepada 'En S and Miss N', terima kasih dan maaf kalau aku kawan yang membebankan.

Terasa seperti di gantung tak bertali.. :(
Malam tadi, aku tidur se awal jam 1 pagi. Awal? Awal pagi lah, tapi lewat malam. Duduk mengadap lappy - cuba menyiapkan task yang hampir aku terlupa untuk selesaikan dalam masa 5 hari. Jumaat due date yang di beri, maka terpaksa la membuntangkan mata dengan sengelas nescafe. Hampir selesai kerja yang diberi, sebab mata dah tak tahan lagi..tutup lappy, masuk bilik layan diri - Tidur lah, apa lagi. Ikut hati bila ada pihak asyik kata aku suka menolak, memang aku buang je kerja-kerja ni dalam sungai dalam tasik ni. Terasa nak saja suruh di senaraikan apa benda kerja yang aku suka sangat tolak ke tepi. EEeee...aku geram ni..Ikut hati, memang MATI! Ikut rasa...lu fikirlah sendiri. Dan aku bukan jenis Kipas Bos Sampai Mati!

Pelik...kenapa tak lepaskan je aku ni kalau rasa seperti 'Mendukung biawak yang tak mati?' ...



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!