Saturday, May 21, 2011

..Kulit oh Kulit...

Tgh runsing ni tgk muka sendiri kat cermin..huhuhu. Lately sejak aktif balik - dengan netball, dengan memanjat dan tadi berjemur kat sukan dania..memang 'dayang senandung' la jawapanya. Semalam mak dah bising..'main netball outdoor ke indoor?'..Aku jawab la 'Outdoor'. And mak terus membebel..'Abis la berkilat balik muka tu...' hehehe..Aku kisah ke? Aku yang di lahirkan memang macam ni...tak berapa nak kisah la hangus ke..kilat ka..terbakar ka..cuma yang aku kisah..bila usia dah lepas 30 an ni..perubahan kulit memang la sangat terasa. Memang banyak sangat beza. Kalau orang suh aku teka umur orang...senang je..tengok kulit muka. Kalau korang tak caya, cuba tgk kulit org bawah 30 an and atas 30 an. Tgk tang pipi dan bawah mata...sure nampak beza. Tak pun, cuba buka balik album lama diri sendiri..renung2kan lah..tapi tak tau la kalau yg jenis semulajadi comel sampai ke tua..atau amik apa2 produk..tu maybe lain cite la kot?

Aku memang di lahirkan begini okek :)

Apa yang aku risau ni? Jeragat..jeragat oh jeragat...uhuk. Bukan la nak poyo and mainten comel sampai ke tua or risau nampak tua..tapi risau tang kualiti kuliti yang kalau kat bursa saham..merudum la rasanya. Masalah jerawat dah takde sejak aku pakai skin care tu setahun lepas. Cuma nak jadi putih tu..agak magik la kan..nak putih ke? hahha..idak la teman..nanti Abe lari lak..hahah..

Sebenarnya, aku lagi suka berwajah polos macam dok kat umah compare memakai mcm2 mak nenek macam masa p opis. Aku ni jenis susah nak cari bedak yg serasi dengan tone muka. Aku penah pakai MAC..emm..SA tu dok push aku amik warna lighter dari tone muka..sekali tu je la aku beli. Aku tak suka la nnt orang cakap aku perasan nak putih dgn pakai bedak cerah sket..putih ke mende..kelabu tahu anjing jadinya ada la...now aku dah bertukar ke skin care lain..aku suka sangat cara SA produk tu approach aku dan bila aku suh carikan bedak yg sama kaler dgn muka..dia pun carikan dah advice betul2. And now..aku memang p cari dia je kat Jusco Klang kalau nak beli skincare. Tepon jek..nnt dia tunggu.

Dan aku memang yg paling berkilat setiap kali bergambar..ngeeee..

Takpe lah kan..lps 26hb Jun ni, lepas GLU games..dah takde aktiviti la kot..tapi katanya nak bukak futsall match lak..ayiyii..dan orang dah mula tanya...'Bila nak ada baby ni?' huhuhu..InsyaAllah..next KPI..Danish ngn Dania pun ari2 tny adik..sorang nak laki..sorang nak perempuan..aje gila..boleh? Kojol iBu wei..

Tadi dalam aku dok runsing2 fikirkan kulit yang makin hangus ni..masuk si Mek comel ni and cium pipi aku sambil cakap :

'Sayang ibu comel Dania ni..Ibu, cikgu Dania cakap tadi..Comel Mak Dania'

Hahahhaa..terus tergelak besar aku..comel ke tadi? Dah mcm Kaf Lam Ya Nga ada la..bak kata Nizam tadi gak masa sukan Dania

'Zai..tak yah la nak berteduh...dah memang hitam pun' Hahahaha..Bongek lah..hahahah..Aku bukan berteduh runsing hitam..tapi kepala dah penin sebab lapar gila and panassssssssssss banget..

Now ni..kesian lak dgn Danish..dia selalu tanya 'Kenapa Danish hitam ibu?' huhuhu..maaf kan ibu Danish..kalau sebab Ibu, Danish rasa down. Ibu faham jd org tak putih ni..tapi takpe..yang penting hati baik okek sayang. Dari dulu..dah jadi trend ..kalau ada baby lahir..sure org tny warna kulit dan ada yg lebih sadis bila ada statement, sib baik putih..hehehe..takpe la..semua tu kerja Allah kan? :)

pst : Mr Abe otw back dr Paka..entah sampai kul bape and sok tgh ari bertolak ke Dubai lak..emm..

3 comments:

ankeljonni said...

aku dulu masa kecik2 putih... skrg... hitam menawan...

hahaha..

nuui said...

kurang asam 'statement' abgnizam. Tu abgnizam kita ke? nanti Isnin den BOM dia. ;P

Liza Abd Rahim said...

abang jonni...
merasa gak jadi putih kan? ;b

nuui ..
nizam mano laie..mnizam la...hahah..den okek je..mmg kenyataan..hahaha..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!