Monday, May 09, 2011

..Injury is Yummy..

Dush! Tu la mak dah pesan..'tak yah la main lagi netball tu, tgk mak ni, lutut semua dah out'. Akekke..mak bising sebenarnya aku masih aktif main bersukan ni sebenarnya. Mak main bolajaring dan badminton sampai umur 40 lebih. My Mom sharp shooter okek..malu seh kalau dia tgk aku main. Sebab 'keteraan' mak as a GA..mmg la mak sokmo di sandwich dan di belasah ketika game..sebab tu la lututnya dah out. Aku lak? Aahahaha..tidak lah bergelar sharp shooter. Kalau sharp shooter..compem dah main untuk State..berangan je la sampai daerah..tu pun kalah..hak hak hak..



Emm..betul ke sukan ni menyakitkan badan? Agak betul lah kalau main tak ikut rules. Tapi ni training pun dah injured..how? Last week, jari manis tangan kiri ku terkepak..sampai la ni tak baik2..tapi dah surut sket. Hari Jumaat lepas, masa game dengan team gomen, urat pelipat tgn kiri ni lak terkehel..tp wat bodoh jek..layanzz je main walaupun sengalnya ya Rabbi..sampai la ni dok sakit lagi..dan tadi, jeng jeng - tersalah landing, kaki kiri terpelecok la pulok. Ayiyiyi...sengal ni sebenarnya..tapi wat bodoh je..kalau bising2 sakit,  nanti aku terus tak leh turun padang. Isk.rugi-rugi. Sukan satu-satunya aktiviti yang buat aku lupa dunia jap..

Teringat masa sekolah, dagu aku hampir terbelah sebab wrong site masa main hoki..salah aku, padan muka lah kan? Heee..pastu masa main softball, pernah tergolek berpusing-pusing masa tangkat bola..kalau sapa2 perasan, aku jalan senget sket ..Itu lah sebabnya..ngaaaaa. Tak serik? Idak rasanyaaa...syiok ada lah! Ganas dan buas..pasti puas..ahaks!

-No Pain No Gain-


5 comments:

Suriati said...

ishhh...semangat ibu ni..hehe... besskn bersukan...smua ilang dari pandangan n ingatan..sukenyee..

Selamat Hari ibu lagi..hehe

ankeljonni said...

huhuhu... bley wakil negara masuk olimlik neh... huhuhu...
selamat hari ibu....

Liza Abd Rahim said...

ateng..maju lah sukan utk kita..selamat hari ibu juga..

abg jonni..jgn kan olimpik..paralimpiat pun lom tentu saya layak..ngee..tq..wish je ke? adiah?

B.e.T said...

takpe.. kalau sakit pi hospital.. doctor akan kasik rawatan.. hihihi... =)

Liza Abd Rahim said...

doktor skrang bukan leh rawat org sgt pun..semua main duit jek..:)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!