Friday, March 04, 2011

..Ini Entry ..GeRaMmMmNyerr..

Apah pun tak leh nak buat..DB tak leh connet, IE tak jalan..sabar..sabar..
Aku sakit perut ni..tapi nak update blog dulu, lepas baru p 'WC'. Gerammm ni..geramm kena lepaskan dulu..nnt kalau geram ilang..ilang idea. Meroyan? Bukan2..ini geram..gerammm laaaa. Ni entah ke berapa juta kali la 'line' asyik On Off. Dah la nak berblogging susah (ahaks! ) ..hahhaa. Takde, takde. Kalau setakat nak update blog, tak kesah la line ni nak On Off..pakai enpon pun den boleh update blog lagi..ni sebab keroje le..Penin La. Camno nak capture LIVE video kalau asyik mcm ni. Pastu nak connect to DB pun payah..Ada bape hari je lagi ni..kang tak senang nak bercuti. Uhuk. Kenapa la lately aku E.m.O sgt..bulan dah nak mengambang kot..Aku dah minta tolong org network bagi la 'skett' jek perlepasan untuk settle kan kerja ni..kejap jek..sampai hujung bulan ni jek..Payah la nak wat kerja..emmm..sOrRy..MeRoYaN kejap.

Sepi seorang perindu..sabar ya..Tahun depan kita tiup lilin ya.. :)
Semalam banje Mr.Abe celebrate his 03/03/2011. 'Abang nak makan apa..Za banje'. Dia jawab Secret Receipe. Hehe..dia tak gemar sangat pun SR ni..maybe ada kek kot. Aku pun Okek saja. Pergi la SR Precint 14, Putrajaya. Mr. Abe nak New York Cheese Cake. Keju? ewwwww..aku leh tengok je la. Aku minta mamat SR tu letak lilin sebatang. Ye la, keknya pun 1 slice jek..tak yah beriya2 nak bubuh sampai 34 batang..just nak celebrate Mr.Abe. Kesian dia..dah la tgh lapar..kek sepotong pun lambat bebeno nak sampai. Nampak dah 'angin' dia dah naik sket..hehehe. Senang je, dia angin..kita jgn angin..nnt ilang la angin tu. Dulu..dia angin..ngn aku2 sekali angin..terus 'Twister' la jawabnya. Umur dah meningkat..pengalaman idup pun dah bertimpa2 ..tak kan tak reti2 nak sabar lagi kan? Aku suh la mamat tu hantar kek dulu..Ya Allah..sengal betul mamat SR ni..kek tu dah ada lilin..tapi tak menyala. Sabar lagi aku ni..aku panggil dia balik..'Dik, ni nak tolong nyalakan ke tak ni?'..sikit punya tanya ni..lemah lembut siap senyum lagi..boleh dia jawab 'Takde lighter lah kak'. Hangen  tak? Hahha..aku gelak jekk..ini adalah gelak MaRaH tapi SaBar. Ngok laa..kat dapur takde api ke? Tapi aku ckp dlm hati je la..Anak-anak dah sedih sebab babah tak dapat tiup lilin. Mr.Abe yg dah bengkek..terus je NgAp Kek itu. Danish cakap..'Alaaaaaa'. sedih gila muka. Hahaha..takpe la kan. Jadi kan ianya cite lawak untuk 03/03/2011..tak pun fikir jek. Mamat ni tak suka org tiup lilin kot..tak baik. Hahaha...layannzz..

Masa bayar..aku sound jek (sabar dah ilang sket).. 'Dik, kita org datang sini sebab nak celebrate birthday..tapi kesian..lilinnya tak menyala..takde lighter?' ..terkebil2 cashier tu minta maaf. Kalau kat SR lain..sound supervisor dia..compem dapat kek pree 1..ngeee...
Haaa okek..perut dah semakin senak..WC dah memanggi..Go!

2 comments:

Suriati said...

alohaii...cik abe ni dh hangin semcm je mukenye..sabo yea..saboo...len kali kak zai jgn pi kt putrajaya tu..pi kt area bangii...kt situ bagus gk la...hehe

Liza Abd Rahim said...

lain kali tu..tahun dpn la ateng kan? Bangi kdg2 kek abish..p alamanda jek.. ;)
Baru tgk muka kan? lom tgk angin dia..hahhaa..xpe, dah biasa..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!