Monday, March 14, 2011

..Come stai Malaysia?..

Buongiorno Roma..em, now aku ada kat Rome dlm bilik hotel Notti A Roma berbungkus kesejukan. Roma is raining. Bak kata org sini ' march is crazy'.. tapi dh tempah tiket baru tau March Rome cuaca tak tentu...apa nk buat. Suhu dari 10 - 13 celcius...tak la sejuk sgt...tp sbb hujan..mmg la tak menahan.

Perjalanan aku bersama Air asia X amik masa 13 jam 45 minit. Masa letak bag, minah check in tu minta tiket balik..kalau tak, aku takleh berlepas. Sebab balik nnt naik Mas, tiket kat abe. Panik kejap. Alhandulillah, ada dlm gmail abe..settle la.. Ok la Air asia X punya flight. Aku prebook meal. Flight aku 1am. Lepas sejam berlepas, dia org hidang Nasi lemak rendang ayam. Not bad lah sbb perut pun dh munyik..lepas tu kerja aku...tido..bangun je lah. 2 jam nak sampai, dia org hidang Nasi beriyani...masa tu time Perancis ialah 520 am. Terkejut beruk perut ni nk mkn beriyani lps bangun tdo.Maka, sket je la mkn. Dalam 2 jam ni la kena turbelence dlm 1/2 jam...bergegar flight...cuak ohoiii..tapi alhamdulillah...landed dgn selamat.

Mr Abe jemput kag Orly airport Paris and terus ke Ibis hotel tmpt dia lepak. Dia dh masakkan nasi dan sambal ikan bilis yeos. Mandi, makan and g Balik Orly Airport Paris utk naik EasyJet ke Rome. Ni flight ala-ala Airasia dulu2. kena baris and rebut seat. 2 jam perjalanan...masa nak landing, hujan lebat..bergoyang2 flight...dh macam naik roller coster...gilak! Bila landing jek...semua org tepuk tgn utk pilot..pheww...Italian ni lagi bergaya dr org France..laki dia org encem oii..hahaha. Dlm flight kita org dok sblh sorang mamat Italy, aku ckp kat abd 'silap la abg dok kat sblh mamat lg encem...za nk pandang dia je lah'...hahaha..Since ujan, abis la deuter oren kesayangan ku kekotoran..lupa nk pakai kan rain coat dia. Dr airport, naik bus ke Metro.Abe dh belikan past Metro (pengangkutan) utk 3 hari. Pastu redah cari hotel dlm hujan. Semput gak la..sejuk and bag berat...sib baik cari tak lama. Check in dlm kul 5.30pm. Abe masakkan nasi and kurma ayam yeos..lps makan...aku tertdo. Patutnya dh start jln2..huhuhu..sorry.Dah xleh handle..dgn 4 lapis baju, jeans ngn stokin ni la aku tertdo. Jaga2 dah kul 2 am...ayarkk! opss..aku 'cuti' ya...so tdo terbabas2 pun tak jd masalah. Abe steady je..dia dh biasa da..

Now 6.37 am..dh kena siap2 utk jenjalan....chow!
Published with Blogger-droid v1.5.9

3 comments:

Suriati said...

lor..kak zai menghilang ke Rome rupenye...patutler takde..kekeke.sy sangkekan anda dalm kesunyian n xtahan sunyi truss balik kg..kekeke..rupnye zoommm ke destinasi cik abe tersayang..ahaha

ankeljonni said...

selamat berbulan madu.... huhuhu..

B.e.T said...

ateng=bukan zoommm lagi dah.. zasssssssss terosss.. hihihi... =)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!